حوزه آموزش شهروندی در انتظار سند 50 صفحه ای

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان گفت:سند 50 صفحه‌ای در حوزه آموزش شهروندی تهیه شده است.

حوزه آموزش شهروندی در انتظار سند 50صفحه ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید بادامی‌، رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان  با بیان اینکه در شورای شهر همدان جزء شهرهای پیشتاز در راه‌اندازی مرکز مطالعات بودیم اظهار کرد: چهار سال پیش در دور چهارم شورای شهر این مرکز راه‌اندازی شد.

وی به ارجاع کارهای حوزه علمی و پژوهشی عمده کمیسیون‌ها در شورای شهر به مرکز مطالعات اشاره کرد و گفت: مرکز مطالعات از خدمات مشاوره‌ای 140 عضو هیأت علمی دانشگاه‌های استان استفاده می کند.

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان بیان کرد:عمده دانشگاه‌های استان با توجه به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده کارهای پژوهشی را به صورت کمیته و ساعتی برای مرکز مطالعات انجام می‌دهند.

وی به بحث آموزش شهروندی و نقش پژوهش در این امر اشاره کرد و افزود: کمیته آموزش مرکز مطالعات شورای شهر یک سند 50 صفحه‌ای برای حوزه آموزش شهروندی تهیه کرده که در حال دریافت نظر متخصصان هستند و در صورت تصویب در شورای پژوهشی به عنوان یک سند برای آموزش شهروندی به معاونت فرهنگی شهرداری ابلاغ می‌شود.

بادامی‌ نجات با اشاره به فعالیت کمیته‌های مختلف در مرکز مطالعات، تصریح کرد: کمیته‌ها در بحث سیاست کلی شورا در طرح جامع شهر همدان جلسات متعددی تشکیل داده‌اند در خصوص سیاست‌های شورا و شهرداری در سال 97 نیز جلساتی برگزار شد.

وی به انجام پروژه‌ها و تحقیقات کمیسیون فنی و عمرانی در بحث کیفیت آسفالت اشاره کرد و ادامه داد: کمیته فناوری اطلاعات در بحث شهر هوشمند ورود کرده و پیگیری ایجاد زیرساخت‌هایی در شهرداری در این خصوص در دست اقدام است.

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: سایر کمیته‌ها نیز به هر شکل، اولویت‌های پژوهشی خود را تعریف کرده و کارهایی را پیگیر می‌کنند امیدوارم طی یک سال خدمات خوبی در حوزه مطالعات و پژوهش به شورا ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مرکز مطالعات شورای شهر به عنوان بازوان علمی شورا شناخته می‌شود یادآور شد: این مرکز جایگاه خوبی نزد اعضای شورای شهر دارد.

بادامی‌نجات با اشاره به اقدامات برجسته مرکز مطالعات شورای شهر همدان، اظهار کرد: سند جامع آموزش شهروندی و برگزاری شهروند برگزیده از کار‌های فاخر این مرکز است؛ شهروند برگزیده در سال 97 به عنوان یکی از کارهای خوب شورای شهر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث پیوست‌نگاری فرهنگی کمیته فرهنگی مرکز مطالعات شورای شهر همدان کارگروهی متشکل از اعضای شورا، معاونت‌های شهرداری و تعدادی از متخصصان امر را تشکیل داده است، گفت: به دنبال این اقدام گروه‌هایی در شهرداری در حال شکل‌گیری است که بتوانند در شهرداری پیوست‌نگاری فرهنگی انجام دهند و با توجه به بحث برون‌سپاری به خوبی تحویل بگیرند.

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان بیان کرد: در بحث پیوست‌نگاری فرهنگی نیز جدی ورود کرده‌ و همایشی برگزار کردیم و کارهایی را نیز در خصوص آموزش پرسنل شهرداری انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام افراد صاحب نظر در حوزه علمی و تجربی در حوزه مدیریت شهر در کمیته‌های مرکز مطالعات شورا حضور دارند، افزود: از ظرفیت سمن‌ها، افراد صاحب نظر در شهرداری و افراد مورد اعتماد شورای شهر و مرکز مطالعات نیز در کمیته‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/خ

تهیه سند 50 صفحه‌ای در حوزه آموزش شهروندی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.