طرح جنگلانه در 5 هکتار از عرصه های طبیعی بجنورد اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد گفت: طرح جنگلانه در سطح حدود پنج هکتار از عرصه های این شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ حسن ایزانلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد اظهار کرد: طرح جنگلانه با کشت بذر باریجه (قسنی) در منطقه کوه شمشیر تیغ باغچق انجام شد.

وی افزود: این طرح با هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد، اداره کل منابع طبیعی استان و اداره کل محیط زیست استان انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد گفت: در این طرح جوامع محلی از روستای باغچق و سازمان های مردم نهاد و گروهی از کوهنوردان حضور داشتند.

به گفته وی طرح جنگلانه طرح ملی است که از سال ٩٣ هرساله به منظور فرهنگ سازی و بکارگیری مشارکت مردمی با هدف احیا و ترمیم عرصه ها و رویشگاه های طبیعی در مناطق جنگلی و مرتعی انجام می شود.

ایزانلو اظهار کرد: باریجه گیاهی چندساله از خانواده چتریان است که استفاده دارویی بهداشتی و صنعتی دارد و امسال این اداره، کشت باریجه با مشارکت مردمی در سطح 4٠٠ هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان را در برنامه دارد.

وی اظهار کرد: کوه باغچق از رویشگاه های اصلی این گیاه بوده و هرساله در اقتصاد منطقه نقش دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد گفت: از شرایط اکولوژیک مناسب برای این گیاه ارتفاع بالای ١٨٠٠ متر از سطح دریا و تیمار سرما است.

انتهای پیام/آ

جنگل کاری در عرصه های منابع طبیعی شهرستان بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.