نظارت بهداشتی بر ۱۴ هزار تن ماهی، میگو و گوشت قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر از نظارت بهداشتی بر بیش از ۱۴ هزار تن ماهی، میگو و گوشت قرمز از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیروس بنافی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر با اشاره به نظارت بر فرآوری، حمل و نقل و صادرات انواع محصولات پروتئینی اظهار داشت: تلاش ویژه‌ای در راستای انجام نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های دامی داریم.

وی افزود: مجموعه فعالیت‌های دامپزشکی علاوه بر مراحل درمانی و نظارت بهداشتی در طول دوره پرورش دام و طیور و همچنین کشتار در نحوه فرآوری، حمل و نقل، توزیع و صادرات محصولات نیز گشترش دارد و کارشناسان دامپزشکی در تمامی این مراحل نظارت بهداشتی، نمونه برداری و آزمایشات لازم را در دستور کار خود دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر در خصوص نظارت بهداشتی بر انواع فرآورده خام دامی شامل ماهی، میگو، گوشت قرمز، تعداد بازدید‌های صورت گرفته و تناژ بازدید شده در ۹ ماه گذشته بیان کرد: در بخش نظارت بر فرآوری، حمل و نقل و صادرات ماهیان غیر ماکول شامل ماهی یال اسبی، مارماهی، ماهی مرکب و ماهی اسکوئید منجمد، تعداد ۲۶۱ مورد مجوز صادر و ۵ هزار و ۳۸۲ تن محصول در پروسه مصرف داخلی و صادرات تحت نظارت بهداشتی و آزمایشات لازم قرار گرفته اند.

بنافی افزود: در بخش نظارت بر فرآوری، حمل و نقل و صادرات میگو پرورشی منجمد، تعداد ۳۹۱ مورد مجوز صادر و هشت هزار و ۲۶۲ تن میگوی پرورشی تحت نظارت قرار گرفته اند و همچنین ۶۰۵ هزار و ۲۷۰ کیلوگرم ماهی تازه تحت نظارت بهداشتی و ۷۱ مورد مجوز بهداشتی در این زمینه صادر شده است.

انتهای پیام/ف

نظارت بهداشتی بر انواع فرآورده خام دامی در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.