عزیزآبادی فراهانی مطرح کرد؛

حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی برای راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات گفت: از ظرفیت‌های علمی پایان‌نامه‌ها در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم.

حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی برای راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فاطمه عزیزآبادی فراهانی معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه مسئله‌محوری و پاسخگویی به نیاز‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کلان جامعه، در دستور کار مجموعه دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات قرار گرفته است، اظهار کرد: تلاش بر این بوده تا با ایجاد محیطی پویا در بخش فعالیت‌های پژوهشی و اتکا به ظرفیت‌های درونی و فرصت‌های بیرونی از جمله سیاست‌های کلی مورد توجه در اسناد بالادستی نظام علمی و فناوری کشور، دانشگاهی ارزش‌آفرین، مولد و خودکفا باشد.

وی از اتخاذ راهبرد کلان «تمرکز بر زمینه‌های برتری پژوهشی و هدف‌گذاری بر مبنای نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی» در این معاونت خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات افزود: در راستای تحقق این راهبرد کلان، مجموعه‌ای از برنامه‌های پژوهشی و فناورانه را دنبال می‌کنیم که تعیین و آماده‌سازی زمینه‌های پژوهشی اولویت‌دار متناسب با فعالیت‌های علمی و تخصصی دانشکده‌ها، مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی با در نظرگرفتن ظرفیت‌های دانشگاه در ابعاد انسان‌افزار، نرم‌افزار و سخت‌افزار و هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سوی انجام پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز جامعه در قالب طرح‌های تحقیقاتی از جمله این برنامه‌ها است.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات، روزآمد کردن موضوعات راهبردی در امور پژوهشی دانشگاه متناسب با پیشرفت‌های علمی کشور و جهان را از شاخص‌های قابل توجه برای محقق شدن سیاست‌های این راهبرد کلان دانست.

حمایت از ظرفیت‌های علمی پایان‌نامه‌هادر دانشگاه علوم و تحقیقات

عزیزآبادی فراهانی بیان کرد: در مجموعه پژوهشی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات اهدافی از جمله حمایت و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های علمی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راه‌اندازی و فعال‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت و پشتیبانی علمی و فنی از پژوهش‌های بین رشته‌ای و افزایش اثربخشی پیوند دانشگاه با جامعه به ویژه بخش صنعت در راستای مسئله‌محوری و پاسخگویی به نیاز‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کلان جامعه پیگیری می‌شود.

وی به حفظ و ارتقای جایگاه واحد علوم و تحقیقات در بین مراکز علمی معتبر ملی و بین‌المللی با اتکاء به افزایش تولیدات علمی و ارتقاء شاخص‌های پژوهشی اشاره و بیان کرد: در صدد هستیم با پیگیری جدی در جهت سامان‌دهی، شبکه‌سازی و به اشتراک‌گذاری منابع و تولیدات پژوهشی دانشگاه به ویژه در حوزه اسناد و اطلاعات علمی در تعامل سازنده با سایر مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر علمی از یک سو و بسترسازی و ایجاد فرصت‌های پژوهشی برای اعضای هیئت علمی، پژوهشگران پسادکتری و دانشجویان علاقمند به ویژه در مراکز آزمایشگاهی، تحقیقاتی، رشد، کارآفرینی و باشگاه پژوهشگران از سوی دیگر باشیم.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات گفت: سعی بر این است با پویایی هر چه بیشتر، به منظور هم‌افزایی علمی در واحد علوم و تحقیقات و به تبع آن در کشور گام‌های اساسی برداشته و نقشی کارآمد در الگوی پیشرفت و سهمی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم.

وی یادآور شد: برای دستیابی به این نقش مهم و با رویکرد ارزش‌آفرینی هر چه بیشتر در تکمیل زنجیره تولید دانش، افزایش ثروت و پیشرفت همه‌جانبه کشور، کاربردی کردن و تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی و پژوهشی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار