مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

وجود ۵۰ هزار خادم ثابت و افتخاری در امامزادگان و بقاع متبرکه

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از فعالیت ۵۰ هزار خادم ثابت و افتخاری در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد.

وجود ۵۰ هزار خادم ثابت و افتخاری در امامزادگان وبقاع متبرکه/ تاکید برنامه ششم کشور بر تبدیل بقاع به قطب فرهنگیبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف حمید عسگری سواد جانی در دوره آموزشی هیأت امنا و خادمین بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و متولیان اماکن متبرکه باید از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را ببرند.
 
وی با بیان اینکه طی سال جاری ۱۰۰ درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه عمران و آبادانی بقاع متبرکه در سراسر کشور اجرا شده است، افزود: ۵۰ هزار نفر خادم ثابت و افتخاری در سراسر کشور مدیریت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان را برعهده دارند.
 
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه ۵۲ درصد بقاع متبرکه کشور بدون عواید هستند، تصریح کرد: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی باید خودگردان و با نذورو عواید موقوفات اداره شوند.
 
عسگری با تأکید بر اینکه باید به سمت ایجاد موقوفات جدید برای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور حرکت کنیم، ادامه داد: ایجاد موقوفات برای بقاع متبرکه موجب درآمد پایدار برای اماکن مذهبی می‌شود.
 
وی بر ضرورت به‌کارگیری بخش خصوصی در بهره‌گیری از املاک موقوفه بقاع متبرکه و افزایش بهره‌وری آن‌ها تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی ظرفیتی عظیم هستند که بسیاری از آن‌ها آمادگی فعالیت برای عمران و آبادانی اماکن مذهبی را دارند.
 
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه استان مازندران از لحاظ میزبانی از امامزادگان و بقاع متبرکه رتبه دوم را در کشور دارد، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه طبق فرموده مقام معظم رهبری آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار