معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

نخبگان، زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد/ جذب نخبگان بدون مدرک برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها

رنجبر از جذب نخبگان بدون مدرک برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها در کشور خبر داد.

نخبگان، زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی/جذب نخبگان بدون مدرک برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌هابه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از حضور فرهاد رهبر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار قدردانی کرد و گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تمام ۱۶۰ محصول ارائه شده در نمایشگاه بازدید و با تمام پژوهشگران حاضر در غرفه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت و گو کرد که از همت و لطف وی تشکر می کنم.

رنجبر در ادامه با اشاره به افزایش سطح کیفی نمایشگاه، تصریح کرد: نمایشگاه نسبت به سال های گذشته، به فن‌بازار بودن نزدیک تر شده است و این ارتقا را در غرفه های دانشگاه آزاد اسلامی نیز شاهد هستیم.

وی افزود: به دلیل فضای کمی که در نمایشگاه در اختیار داشتیم، از یک هزار و صد محصول منتخب دانشگاه، تنها ۱۶۰ محصول را انتخاب کرده و به نمایش گذاشتیم.

تجاری شدن بسیاری از محصولات شرکت های دانش بنیان

رنجبر از تجاری شدن بسیاری از محصولات خبر داد و گفت: بسیاری از این محصولات تجاری شده‌اند و در داخل کشور به فروش می رسند، برخی از آنها هم در خارج از کشور بازار پیدا کرده اند. امیدواریم با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی، دیگر محصولات را نیز در سطح ملی و بین المللی تجاری سازی کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف نهایی این دانشگاه را حل مسائل کشور عنوان کرد و گفت: هدف نهایی دانشگاه آزاد اسلامی این است که با همت و تلاش همه خانواده دانشگاه اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان و با هدایت و رهنمودهای  ولایتی و  فرهاد رهبر، به هدف دانشگاه یعنی حل مسئله بودن برسیم.

وی ادامه داد: می‌خواهیم دانشگاهی داشته باشیم که بتواند مشکلات و مسائل کشور را جهت رفاه و آسایش مردم حل کند. برای رسیدن به این مهم، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که امیدواریم در این زمینه هم به نتایج خوبی دست یابیم و هم در گسترش مرزهای دانش موفق شویم.

رنجبر هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت حل مسائل کشور را از دیگر برنامه های این معاونت برای رسیدن به اهدف دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: پژوهشگران را هدایت خواهیم کرد تا پژوهش های خود را به سمت حل مسائل منطقه یا استان خود سوق دهند.

وظیفه هدایت پایان نامه ها را برعهده باشگاه پژوهشگران جوان گذاشته‌ایم

وی افزود: وظیفه هدایت پایان نامه ها را برعهده باشگاه پژوهشگران جوان گذاشته‌ایم، نه به این معنا که واحدهای پژوهشی این کار را نکنند بلکه به این معنا که تمرکز باشگاه پژوهشگران جوان این خواهد بود تا به کمک واحدهای پژوهشی، دانشگاه آزاد اسلامی را برای نیل به این هدف مهم پشتیبانی کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به استقبال دانشجویان دیگر دانشگاه ها برای مشارکت در انجام پژوهش های مسئله محور اشاره و اظهار کرد: آیین نامه ای در حال تدوین است که در آن جذب نخبگان اعم از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان دیگر دانشگاه ها در نظر گرفته شده است، حتی جذب نخبگان بدون مدرک نیز برای راه اندازی کسب و کارها و استارت آپ ها در دستور کار قرار دارد.

وی در این خصوص افزود: با توجه به قانونی که در کشور وجود دارد، قصد داریم نخبگان دیگر دانشگاه ها را به عنوان محصل در رشته دوم جذب کنیم. به این صورت که بتوانند علاوه بر اینکه در رشته خود تحصیل می کنند، رشته دومی در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند. قصد داریم تمام نخبگان کشور را زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی ببریم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.