استاندار کرمان؛

ستاد بحران بدون هماهنگی وزرا، عزل و نصب کند

استاندار کرمان گفت: ستاد بحران از اختیارات ویژه ای برخوردار است و می‌تواند مدیری را عزل و منصوب کند و نیاز به هماهنگی با هیچکدام از وزراء ندارد.

ستاد بحران بدون هماهنگی عزل و نصب کندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز در نشست با شهردار و اعضای شورای شهر کرمان اظهار کرد: خوشبختانه نظام اسلامی براساس طراحی بنیانگذار این نظام، نقش اصلی را به مردم داده و امام فرمودند"میزان رای ملت است" و مقام معظم رهبری رای مردم را حق الناس نامیدند.

وی افزود: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب در برگزاری انتخابات های مستقیم و غیرمستقیم بی نظیر است که انتخاباتی سالم و قانونی برگزار کرده که کشورهای دیگر برگزار نکرده و یا اصلا انتخابات ندارند و مطمئنا این روند ادامه خواهد داشت و همه حاکمان به رای مردم احترام خواهند گذاشت.

رزم حسینی تصریح کرد: مردم در پنجمین دوره انتخابات شورا حضور یافته و حق رای خود را اعمال و اعضایی رای اداره شهر و روستا انتخاب کردند و حکومت نیز بودجه را در اختیار شورا و دهیاری ها می گذارد.

وی با اشار به تاثیرگذاری کرمانی ها در پدید آمدن انقلاب و شخصیت های برجسته این دار در اداره نظام، بیان کرد: مطمئنا شهر کرمان به عنوان مرکزی که همواره نقش تعیین کننده ای در طول تاریخ در حوزه اقتصاد و سیاست داشته و مردم نجیب، زحمت کش و شریفی که دارد، شایستگی بالایی دارند که بتوانیم خدماتی در شان آنها انجام بدهیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: شهرداران زیادی بعد از انقلاب زحمت کشیده اند اما شهر کرمان گسترش بی رویه ای پیدا کرده و در سال 54 شهر کرمان 200 هکتار بوده و امروز 13 هزار هکتار است و جمعیت آن قبل از انقلاب زیر 100
هزار نفر و امروز 700 هزار نفر است.

وی افزود: جمعیت شهر هفت برابر و وسعیت شهر 65 برابر شده که کمترین تراکم جمعیت در هکتار را داریم و شهر در سطح کاملا گسترش یافته اما نتوانسته خدمات رسانی کند و از سوی دیگر حاشیه نشینی و ... مزید بر علت شده است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه مسوولیت شهردار بسیار سنگین است، گفت: بافت قدیم شهر باید حفط شود، دولت نیز حمایت می کند و اگر طرحی با در نظر گرفتن همه جوانب ارائه شود تا ساخت و ساز در متن شهر صورت بگیرد کمک می کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه میراث فرهنگی کار کم نظیری در بازسازی آثار تاریخی در استان کرمان صورت گرفته و بسیاری از کارها را بدون پول می توان انجام داد و هنر این است که بتوانیم منابع جدید خلق بکنیم و مهم این است پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

استاندار کرمان خطاب به شهردار بیان کرد: زمان به سرعت می گذرد و مردم مسوولیت را به عهده شما گذاشته اند و از شما خدمات و کارنامه می خواهند، مردم امور را رصد می کنند و به موقع تصمیمات خود را می گیرند.

وی افزود: بنده به عنوان خدمتگزار مردم کرمان بدون جانبداری حتما در جهت تقویت کار شهر کرمان از شورا و شهردار حمایت می کنم و امیدواریم شهردار در دوندگی ها کم نیاورد.

رزم حسینی تصریح کرد: باید خود را وقف شهر بکنید و در این صورت خداوند نیز کمک می کند و باید فقط به توسعه بچسبید، استان کرمان تازه راه توسعه خود را پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: ستاد بحران از اختیارات ویژه ای برخوردار است و همه نهادها تحت نظر این ستاد هستند و می‌تواند در همان جلسه مدیری را عزل و منصوب کند و نیاز به هماهنگی با هیچکدام از وزراء ندارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: استان کرمان در 50 سال اخیر چند زلزله بزرگ داشته و سالانه بیش از یک هزار زمین لرزه دارد و ستاد بحران نقش تعیین کننده ای دارد و حتما نقش آن را در این دوره پررنگ تر خواهیم
کرد و شهرداری نقش بسزایی در رعایت اصول ساختمان سازی دارد.

وی افزد: معاونت عمرانی استانداری موظف شده دستورالعمل های کاربردی برای همه نهادها و مردم برای شرایط بحرانی، قبل از بحران و پیشگیری تهیه کند و همه باید مسائل را رعایت کنند.

رزم حسینی در ادامه تصریح کرد: رسانه ها در جهت همدلی و همزبانی تلاش کنند و اگر می خواهیم استان و کشور آباد شود و پیشرفت کند، باید همدلی و وحدت باشد و وقتی بخواهد کاری در جامعه صورت بگیرد، باید ید واحده باشیم
و بحمدلله شرایط استان کرمان اینگونه است و برای توسعه استان همه با هم هستند.

استاندار کرمان گفت: شهردار باید با تلاش شبانه روزی، مدیریت جهادی و تدبیر و درایت کارها را دنبال کند. اگر شهردار اختیارات نداشته باشد، نمیتواند کار انجام دهد و این مشکل در شورای چهارم وجود داشت.

وی افزود: باید شورای شهر اختیارات به شهردار داده و نظارت خود را قوی تر کند و از او پاسخ بخواهد و باید هر مسوول متناسب با مسوولیتش اختیارات داشته باشد.

رزم حسینی اظهار کرد: وظیفه خودمان می دانیم برای شهرکرمان وقت بگذاریم زیرا یک سوم جمعیت استان در این شهر حضور دارند و مردم مطالبه می کنند.

وی با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه گذار، افزود: سرمایه گذار چیزی جز احترام و عزت نمی خواهد و در صورتی که به آنها احترام گذاشته شود به خوبی پیدا می شوند.

انتهای پیام/ز

ستاد بحران بدون هماهنگی وزرا می تواند عزل و نصب کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار