برگی دیگر از دفتر اقدامات مخرب واشنگتن در منطقه؛

روسیه: آمریکا تروریست‌های باقیمانده در سوریه را در حسکه آموزش می‌دهد

مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه فاش کرد آمریکا از اردوگاه آوارگان حسکه به عنوان پایگاهی برای آموزش تروریست‌های باقیمانده در سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس در سوریه روز شنبه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در حال آموزش تروریست‌های باقیمانده داعش در سوریه است.

مسئولان این مرکز به نقل از ساکنان محلی اعلام کردند ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا از اردوگاه آوارگان حسکه سوریه به عنوان پایگاهی برای آموزش تروریست‌هایی که بیش از شش ماه گذشته از مناطق مختلف سوریه به این مکان آمدند، استفاده کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این گروه‌های مسلح جدید که «ارتش جدید سوریه» نامیده می‌شوند، تحت نظارت کارشناسان آمریکایی نیرو‌های عملیات ویژه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

آوارگان این اردوگاه می‌گویند این افراد پس از پایان دوره آموزشی به جنوب سوریه برای مقابله با نیرو‌های دولتی این کشور اعزام می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای به نقل از آوارگان اعلام کرد بیشتر این تروریست‌ها از اعضای داعش یا جبهه النصره هستند و در حال حاضر حدود ۷۵۰ نفر از رقه، دیر الزور، ابوکمال و مناطق شرقی فرات در این اردوگاه آوارگان حضور دارند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا بار‌ها بر تعهد خود برای مقابله با تروریسم تاکید کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز روز سه‌شنبه برابر داعش در سوریه و عراق اعلام پیروزی کرد.

از سوی دیگر، الکسی بوروداوکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در ژنو تأکید کرد نیرو‌های آمریکایی که در سوریه به صورت غیرقانونی حضور دارند باید بار و بنه خود را ببندند و خاک این کشور را ترک کنند.

 او درباره گفتگو‌های ژنو نیز گفت: دور هشتم از گفتگو‌های سوری در ژنو به علت پیش شرط‌های مخالفان بی‌نتیجه پایان یافت. هیئت مخالفان با موضعی به این مذاکرات آمده بود که نمی‌توان آن را موضع مذاکره‌ای توصیف کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: ترویج این ادعا که اندیشه کنفرانس گفتگو‌های ملی سوری-سوری در سوچیِ روسیه فرآیند سیاسی را در ژنو از بین خواهد برد، تلاش برای ایجاد موانع در برابر تدارک جدی و خوب برای این کنفرانس است. این کنفرانس فرصتی است که سوری‌ها و بازیگران اساسی شرکت‌کننده در حل و فصل نباید آن را از دست بدهند.

انتهای پیام/

افشاگری روسیه از آموزش نظامی تروریست‌های سوریه از سوی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار