ضرورت رمز گذاری بر روی سیستم‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی

رئیس پلیس فتا زنجان گفت :رمزگذاری برروی سیستم‌های هوشمند مثل یارانه ، تبلت ، لپ تاپ و گوشی های هوشمند برای محافظت از اطلاعات آنها ضروری می‌باشد..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان گفت: گذاشتن رمز عبور برروی سیستم‌ها مهمترین مانع دسترسی دیگران به اطلاعات درون سیستم‌های هوشمند است.
 
سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو با بیان اینکه متاسفانه رمزگذاری از سوی بسیاری از کاربران جدی گرفته نمی‌شود افزود: بسیاری از کاربران برروی شبکه‌های اجنماعی نصب شده در گوشی تلفن همراه خود رمز نمی‌گذارند و فقط به رمز گوشی بسنده می‌کنند که این امر دسترسی دیگران را به اطلاعات شخصی و خصوصی فراهم می‌نماید.
 
وی گفت: به کلیه همشهریان و کاربران توصیه می‌شود برای شبکه‌های اجتماعی نصب شده برروی گوشی خود رمز مناسب انتخاب کنند تا مانع دسترسی غیر مجاز دیگران به این شبکه شوند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه تلفن‌های همراه می‌توانند اطلاعات مهمی را در حافظۀ خود ذخیره کنند ادامه داد: حفاظت از این اطلاعات مشکل و در عین حال مهم و ضروری می‌باشد و از این رو انتخاب گوشی تلفن همراه دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد؛ بنابراین کاربران سعی کنند گوشی تلفنی را انتخاب نمایید که دارای قابلیت رمزگذاری برای بخش‌های مختلف اطلاعات باشد.

سرهنگ دوم آدینه لو در پایان افزود: بسیاری از مواقع افراد گوشی همراه خود را در محل کار یا تحصیل بر روی میز بصورت روشن و باز رها می‌کنند که این امر دسترسی دوستان و افراد غربیه را به شبکه‌های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی آن‌ها تسهیل می‌کند؛ لذا به کاربران توصیه می‌شود به هیچ عنوان نباید گوشی هوشمند خود را در جا‌هایی که حضور ندارند رها کنند.
 
انتهای پیام/ن
 

برای شبکه‌های اجتماعی نصب شده برروی گوشی خود رمز مناسب انتخاب کنید

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.