افزایش ۷۰ درصدی اقدامات ایمنی در جاده‌های خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: اقدامات ایمنی در جاده‌های خراسان رضوی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۷۰ درصدی اقدامات ایمنی در جاده‌های خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابراهیم نصری  بمناسبت هفته حمل و نقل در نشست خبری افزود:این اقدامات شامل: آسفالت، خط کشی و لکه گیری جاده‌ها، ایمن سازی دماغه‌ها و پیچ‌ها، نصب گاردریل، تابلو و نیوجرسی وتوسعه روشنایی نقطه‌ای بوده است.


 وی با اشاره به اینکه دولت برای ایمنی جاده‌های استان پارسال ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود گفت: این در حالیست که فقط ۵۰ درصد از این اعتبار تا کنون به راهداری استان تخصیص یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی افزود: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از پیمانکاران بخش خصوصی برای دستمزد خود از ما طلبکارند.

نصیری با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از ناوگان برون شهری حمل و نقل عمومی در خراسان رضوی فرسوده است گفت: بهمین منظور بیش از ۱۲ هزار خودروی فرسوده شخصی و عمومی در استان از ابتدای امسال تا کنون اسقاط واز رده خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه کل راه‌های آسفالته روستایی استان تا سال ۸۸ فقط ۲ هزار کیلومتر بوده است افزود:  این رقم تا آبان امسال به ۷ هزار کیلو متر افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین از ابتدای امسال تا کنون نیز ۷۴۲ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های استان روکش آسفالت شده است.

نصری با بیان وجود حدود ۵۰ دوربین و ۱۰۰ سامانه ثبت تخلفات در جاده‌های خراسان رضوی افزود: امیدواریم حدود ۴۰ دوربین و سامانه ثبت تخلفات دیگر نیز تا پایان امسال به این مجموعه نظارتی در جاده‌های استان افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه ابلاغی این اداره کل تا پایان امسال ۱۷۸ میلیارد تومان است گفت:تا امروز فقط ۲۳ درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 


نشست خبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.