توسعه مراودات اقتصادی و تجاری اردبیل و اتریش

با توجه به رایزنی های صورت گرفته با بازرگانان اتریش و سفر اخیر آنها به اردبیل مراودات تجاری و اقتصادی استان با این کشور اروپایی گسترش می یابد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل امروز در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: اردبیل بعنوان استان معین در روابط تجاری با اتریش و مجارستان انتخاب شده و برهمین اساس امسال بازرگانان اردبیلی به دعوت طرف های اتریشی با هدف توسعه اقتصادی عازم این کشور خواهند شد.

 وی گفت: تلاش بخش خصوصی ایران این است که با سرمایه‌گذاران اتریش روابط اقتصادی داشته و مراودات و مبادلات اقتصادی بیش از گذشته توسعه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: مبادلات تجاری ایران و اتریش در سال‌های اخیر به‌خصوص در دولت تدبیر و امید افزایش‌یافته و بازرگانان دو طرف ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

پیرموذن افزود: کشور اتریش نسبت به دیگر کشورهای اروپایی همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران ایرانی بوده است.

وی بیان کرد: اردبیل قابلت های گردشگری بسیاری دارد که در برخی از این قابلیت‌ها اشتراکات زیادی با اتریش دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: توسعه صادرات در این استان مورد توجه بوده و رایزنی هایی هم با کشورهای همسایه بخصوص آذربایجان صورت گرفته ولی درخواست آنها فعالیت شبانه روزی گمرگ بیله سوار است که لازم است در این مورد اهتمام جدی صورت گیرد.

پیرموذن در باره اختصاص تسهیلات نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز گفت: قرار بود 100هزار میلیارد ریال برای کمک به بازسازی و نوسازی واحد های تولیدی و صنعتی در کشور اختصاص داده شود که مصوبات استانی ما در سایت بهین یاب عمدتا در بخش سرمایه درگردش است ولی تا کنون درباره نوسازی واحد های تولید ی مصوباتی صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/ع

ارائه تسهیلات برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار