توقف پشتیبانی گوگل از پروژه واقعیت افزوده تانگو

شرکت گوگل از توقف پشتیبانی اش از پروژه واقعیت افزوده تانگو و تمرکز بر روی پروژه ARCore خبر داد.

توقف پشتیبانی گوگل از پروژه واقعیت افزوده تانگوبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ماه فوریه سال 2014 میلادی، شرکت گوگل پروژه تانگو خود را معرفی کرد این پروژه یک سیستم واقعیت افزوده بود که برای استفاده در تلفن همراه طراحی شده بود. اما گوگل امروز اعلام کرد که از تاریخ 1 مارس 2018 دیگر از آن پشتیبانی نخواهد کرد. این به معنای این است که گوگل درهای قابلیت افزوده را نمی‌بندد بلکه در حال کار روی جایگزینی با عنوان ARCore می باشد. ARCore بر خلاف پروژه تانگو نرم افزار محور است.

پروژه تانگو در ماه ژوئن سال 2016 در اوج خود بود، دقیقا در زمانی که لنوو Phab2 Pro با صفحه نمایش 6.4 اینچی و دوربین 16 مگاپیکسلی که قابلیت تشخیص عمق و ردیابی حرکت را همراه داشت، به عنوان نخستین تلفن پروژه تانگو معرفی شد، نتیجه یک تلفن بود که ویژگی های واقعیت افزوده را ارائه می داد و برنامه های با امکان واقعیت افزوده را اجرا می کرد. لنوو هنگام معرفی این موبایل اپلیکیشینی را به نمایش گذاشت که به کاربران اجازه می داد از لوازم خانگی موجود در تبلیغات عکس گرفته و به صورت مجازی آنها را در خانه خود تست کنند.

اوایل سال جاری نیز شرکت Asus موبایل ZenFone خود را با پشتیبانی از پروژه واقعیت افزوده تانگو گوگل و پلتفرم Daydream عرضه کرد که به نمایشگر 5.7 اینچی Super AMOLED، چیپ ست اسنپدراگون 821 و دوربین 23 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپیتکال و سنسورهای تشخیص عمق و رهگیری حرکت مجهز شده بود.

اکنون، همانطور که شرکت گوگل تمرکز خود را به پروژه ARCore تغییر داده است توجه بیشتری نیز در زمینه نرم افزاری واقعیت افزوده نسبت به سخت افزار کرده است، این به آن معناست که واقعیت افزوده به عنوان یک ویژگی در تعداد زیادی از گوشی های اندروید نمایش داده خواهد شد.

انتهای پیام/

 پایان پشتیبانی گوگل از پروژه واقعیت افزوده تانگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.