با مخترعین ایرانی؛

راهکار ارزان قیمت دانش بنیان برای تضمین سلامت چشم

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاه هوشمندی شده است که به صورت نوین تمام آزمایش‌های سنجش بینایی را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مره جوانان نخبه در این شرکت‌ها همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد، به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاه بینایی سنج هوشمند برای معاینه ساختمان چشم شده است و با روش‌هایی نوین و هوشمند ساختمان شبکیه چشم را می‌سنجد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بینایی سنج چشم اظهار کرد: نمونه‌های قدیمی سنجش بینایی بصورت کاغذی بود و بر روی آن تنها  واژه E نوشته شده بود و از طریق آن میزان سلامت شبکیه چشم بیمار مشخص می‌شد.

وی با اشاره به پیشرفت دستگاه‌های بینایی سنج گفت: پس از نمونه‌های کاغذی دستگاه‌های بینایی سنج نمونه جدید آن به صورت تابلو‌های ال‌ای دی روانه بازار شدند و البته باز هم این دستگاه‌ها تمامی آزمون‌های سنجش بینایی را به صورت درست انجام نمی‌دادند لذا در اینجا نمونه‌های جدید آن تولید شدند.

معاینه کامل چشم همراه با دستگاه هوشمند

این مدیر ادامه داد: شرکت ما اقدام به تولید دستگاه هوشمندی کرده است که بصورت کاملا نوین علاوه بر تست‌های پزشکی قبلی که برای سنجش بیماری به کار می‌رفت تست‌های جدید تری از جمله کور رنگی را هم داراست و به معاینه چشم بیمار می‌پردازد. توسط این دستگاه تمامی موارد مشکوک در داخل چشم مشخص می‌شوند.

وی در خصوص قیمت این دستگاه هوشمند یادآور شد: در حال حاضر قیمت این دستگاه بسیار ارزان است و حدودا یک پنجم نمونه خارجی آن است و به جای آنکه از کشور‌های دیگر وارد شود با کیفیت عالی در کشور تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار