کمبود مدارس ابتدایی در مناطقی از شهر اهواز

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه در مناطقی حتی در شهر اهواز مدارس ابتدایی وجود ندارد. در نقاط محروم و روستایی، دختران فقط در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  جواد کاظم نسب الباجی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتظار مردم خوزستان از شما که رسالت تعلیم و تربیت را به دست دارد، بیشتر از سایر مسئولان است چون هر مسئولی که به خوزستان می آید به جای امید دادن، باعث عصبانیت مردم استان می شود.

وی افزود: امروزه در مناطقی حتی در شهر اهواز مدارس ابتدایی وجود ندارد. در نقاط محروم و روستایی، دختران فقط در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند در حالی که مادران آینده این مرز و بوم هستند و باید تحصیل کرده باشند. مدارس شبانه روزی، فنی و حرفه ای و کاردانش در مناطق محروم وجود ندارد؛ برخی مسئولان می گویند که فرزندان خوزستانی مهارت در حوزه کشاورزی، صنعت و نفت ندارند و با ساخت هنرستان باید این بهانه ها را تمام کرد.

الباجی بیان کرد: معلمان باید امنیت شغلی و امکانات رفاهی داشته باشند تا با روحیه مناسب به تعلیم و تربیت بپردازند. شأن معلمان بیشتر از این است ولی متأسفانه فرهنگیان خوزستان فضای رفاهی، تفریحی و خدماتی مناسبی ندارند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن تقدیر از استخدامی های جدید انتظار داریم که افراد متخصص را جذب آموزش و پرورش کنند؛ رتبه های آخر ما در کنکور و یا سایر شاخص ها همه به آموزش و تعلیم برمی گردد؛ بنابراین باید متخصصان هر رشته جذب آموزش و پرورش شوند.

الباجی با تأکید بر اعزام معلمان بسیار باتجربه به مناطق محروم و 2 زبانه افزود: دانش آموزان دو زبانه مناطق مختلف باید با معلمان بسیار باتجربه و حرفه ای مواجه شوند تا آموزش های خوبی را ببینند. بی عدالتی های بسیاری به خوزستان شده و از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم که به عنوان یکی از اعضای کابینه هیئت دولت جواب این بی مهری ها را بگیرند. باید به آب، نفت، نیشکر و آلاینده های خوزستان بیشتر توجه شود و همه آن ها را پیگیری کرد.

وی خطاب به وزیر گفت: در کنار چاه های نفت، مدارس کانکسی داشتیم و اکثر دانش آموزان خوزستانی سرویس انتقال به مدارس ندارند و این مسائل را باید از وزیر نفت بخواهید؛ ما هیچ جوابی برای مردم نسبت به این همه بی مهری به دانش آموزان، فرهنگیان و میزان بالای بی سوادی استان خوزستان نداریم.

انتهای پیام/م

برخی دختران خوزستان در روستاها تا مقطع ابتدایی درس می خوانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.