اسفندیاری پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید/ کشت گندم تا اوایل دی ادامه دارد

مجری طرح گندم گفت: طبق آمار سطح زیر کشت گندم آبی یک میلیون و ۸۲۰ هزار هکتار و گندم دیم سه میلیون و ۵۸۰ هزار هکتار است.

آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید/ کشت گندم تا اوایل دی ادامه دارداسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جدید اظهار کرد: براساس آخرین آمار سطح زیر کشت گندم آبی یک میلیون و 820 هزار هکتار و گندم دیم سه میلیون و 580 هزار هکتار است که با این وجود  90 درصد برنامه کشت سال زراعی جدید محقق شده است.

به گفته وی پیش بینی می شود که امسال سطح زیر کشت گندم تا پایان فصل به رقمی معادل 6 میلیون هکتار برسد.

اسفندیاری ادامه داد: کشت گندم در استان های زنجان، قزوین، کردستان،مرکزی و همدان خاتمه به پایان رسیده و در بقیه استان ها کشت تا اول دی ادامه دارد.

مجری طرح گندم در توصیه ای به گندمکاران گفت: کشاورزان علاوه بر رعایت مسائل فنی مبنی بر مصرف بذور بوجاری ضد عفونی شده، باید میزان کود مصرفی خود را متناسب با نتایج آزمایش خاک و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند.

وی در خاتمه با اشاره به آخرین وضعیت روند میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: متوسط میزان بارندگی از ابتدای مهر تا 21 آذرماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد و بلند مدت 49 درصد کاهش یافته است که انتظار می رود در ماه های آتی این میزان جبران شود.

انتهای پیام/

سطح زیرکشت گندم به 6 میلیون هکتار می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار