بحران خشکسالی در آمریکا

از سال ۲۰۱۱ خشکسالی در مناطق جنوبی آمریکا تشدید شده و بر زندگی ۹۸ درصد ساکنان ایالت کالیفرنیا و تقریبا همه جنگل‌های این ایالت تاثیر گذاشته است.

بحران خشکسالی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشمندان آمریکایی با تحلیل روند پیشرفت بیابان و خشکسالی در دو سال اخیر در آمریکا این گونه نتیجه گیری کردند که غرب و جنوب غرب آمریکا در هر لحظه ممکن است با خشکسالی گسترده ای مواجه شود که دست کم به مدت سی سال طول خواهد کشید.

توبی اولت از دانشگاه کورنل Cornell University در شهر ایثاکا Ithaca ایالت نیویورک در مقاله ای که در مجله «آب و هوا» منتشر شد، نوشت: «با استفاده از الگوی خودمان نقشی را که پیشرفت بیابان بر تغییرات آب و هوایی دارد و آنچه را بر احتمال پیشرفت بیابان تاثیرگذار است متوجه شدیم. جای تعجب است که حتی همین محاسبات ساده نشان داد این فجایع ممکن است در سال های آینده به آسانی روی دهد و شدت آن کمتر از خشکسالی های گسترده ای که طی 1200 سال گذشته در غرب آمریکای شمالی روی داد، نخواهد بود».

از سال 2011 خشکسالی در مناطق جنوبی آمریکا تشدید شده و بر زندگی 98 درصد ساکنان ایالت کالیفرنیا و تقریبا همه جنگل های این ایالت تاثیر گذاشته است. اکثر این جنگل ها طی این مدت کاملا خشک شده است. مقامات ایالت کالیفرنیا در سال 1970 قوانین پیشگیرانه سختی در زمینه استفاده از منابع آب در زمان خشکسالی تصویب کردند ولی این قوانین اجرا نشد. دانشمندان تخمین می زنند در پنج سال گذشته ایالت کالیفرنیا حدود 67 کیلومتر مکعب منابع آبی خود را از دست داده است. بعد از یک دوره بارندگی شدید در ژانویه امسال مقامات این ایالت پایان دوره خشکسالی را اعلام کردند ولی دانشمندان بیم آن دارند که اوضاع بار دیگر تغییر کند.

محاسبات دانشمندان نشان داد خشکسالی گسترده به علت تغییرات آب و هوایی رخ می دهد ولی برخی ویژگی های آن به تحولات خارجی بستگی دارد به عنوان مثال احتمال دارد چند موج گسترده خشکسالی تقریبا به طور همزمان آغاز شود که این موج ها یکدیگر را تشدید می کنند. همه این شواهد نشان می دهد بدترین دوره خشکسالی که سی سال طول می کشد ممکن است در غرب آمریکا روی دهد حتی اگر شرایط آب و هوایی زمین در آینده تغییر نکند. چنین فاجعه ای بر کشورهای متعددی تاثیر خواهد گذاشت و مقامات این کشورها باید آماده برای مواجه شدن با چنین مشکلی در هر زمان حتی در تابستان یا زمستان آینده باشند.

 

انتهای پیام/

 

خشکسالی در مناطق غرب و جنوب غرب آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار