سجادی پور مطرح کرد:

۶۰ درصد پسته استان یزد به کشورهای اروپایی صادر می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۶۰ درصد پسته یزد به کشورهای اروپایی، آسیایی میانه، حوزه خلیج فارس و ژاپن صادر می شود.

۶۰ درصد پسته استان یزد به کشورهای اروپایی صادر می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  جمال سجادی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار کرد:  از ۱۴۲۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای این استان ، ۴۲۰ هزار تن خیار سبز تولید شده که ۲۳ درصد تولید این محصول در کشور را شامل می شود.

وی با بیان این که سالانه ۱۳۰ هکتار توسعه کشت گلخانه ای در استان یزد پیش بینی شده است، افزود: به علت کمبود آب، کشت های سبزی و صیفی در فضای باز را به کشت های گلخانه ای منتقل می‌کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: در این استان به ازای مصرف هر متر مکعب آب ۱۲ تا ۱۴ کیلوگرم محصول تولید می شود که ۱۰ برابر میزان تولید در فضای باز است.

سجادی پور با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تنی تولیدات کشاورزی در استان یزد، بیان کرد: نزدیک به ۴۹ درصد این تولیدات با مصرف تنها ۴ درصد آب بخش کشاورزی استان صورت می گیرد و این ۴۹ درصد شامل کشت گلخانه ای و تولیدات دام و طیور می شود.

وی در مورد توسعه شبکه های نوین آبیاری نیز گفت : در زمینه مصرف بهینه آب، شبکه های نوین آبیاری تا سال ۹۰ درسطح ۱۰ هزار هکتار اجرا شده بود اما با مجموع اقدامات انجام شده و استقبال کشاورزان ظرف چهار سال اخیر این سطح با دو برابر افزایش به ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به تولید سالانه ۴۵ هزار تن پسته در ۴۲ هزار هکتار اراضی باغی استان اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد پسته یزد به کشورهای اروپایی، آسیایی میانه، حوزه خلیج فارس و ژاپن صادر می شود.

وی ادامه داد: استان یزد ۱۷ درصد پسته کشور را تولید می کند.

سجادی پور درباره زنجیره تولید نیز گفت: در زمینه زنجیره تولید مرغ در استان یزد سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته، به طوریکه ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث کشتارگاه طیور اختصاص یافته است.

وی افزود: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: این کشتارگاه شامل سه خط کشتار مرغ، بوقلمون و بلدرچین با ظرفیت ۱۰ هزار تن کشتار و بسته بندی طیور در سال است.

به گفته سجادی پور؛ این کشتارگاه با هدف تولید مرغ سایز، برندسازی، بسته بندی طیور مطابق با استانداردهای اروپایی احداث شده و از راه اندازی آزمایشی آن یک ماه می گذرد.

وی در خاتمه از راه اندازی باشگاه صادرات اسب عرب در استان یزد ظرف سال آینده خبرداد و گفت: این استان با پرورش ۴۵۰۰ راس اسب عرب، جایگاه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

استان یزد ۱۷ درصد پسته کشور را تولید می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار