آیت‌الله علوی گرگانی؛

حضرت فاطمه(س)شخصیتی که درحدیث کساء محور تمام انسان‌ها قرارگرفته است

آیت الله علوی گرگانی گفت:حضرت فاطمه زهرا(س)شخصیتی که محور الگوی بزرگ و مناسبی برای بشریت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار برخی از مسئولان هفته‌نامه افق حوزه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برای تمام بشر الگو است، اظهار داشت: شخصیتی که در حدیث کساء محور تمام انسان‌ها قرار گرفته، قطعاً الگویی بزرگ و مناسبی برای بشریت است.

وی افزود: روایتی وجود داشته که هر وقت حضرت زهرا (س) خدمت پیامبر اکرم(ص) می‌رسیدند ایشان دست حضرت زهرا(س) را می‌بوسیدند، بنابراین این بوسه بر دست زدن نشان از بزرگی شخصیت حضرت زهرا(س) را می‌رساند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: اباذر نقل می‌کند که دیدم سلمان به همراه بلال وارد خانه شده و به‌پای پیامبر (ص) بوسه زدند و ایشان فرمودند بوسیدن پا، کار پسندیده‌ای نیست، چراکه من عبدی از بندگان خداوند بوده و افتادن به خاک فقط در برابر خداوند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هنگامی‌که می‌خواهید به شخصی احترام بگذارید دست آن را ببوسید و در ادامه سلمان به پیامبر(ص) عرض کرد از شخصیت حضرت زهرا (س) سخن بگویید، چراکه ما برای همین مطلب به اینجا آمده‌ایم، حضرت فرمود در قیامت حضرت زهرا(س) را سوار ناقه‌ای می‌کنند که در سمت راست آن جبرئیل و در سمت چپ میکائیل، در جلو حضرت علی(ع) و در پشت سر آن نیز امام حسن و حسین(ع) قرار دارند، بنابراین مقام حضرت زهرا (س) بسیار والا و بزرگ است. همان‌گونه که انسان تاب دیدن نور خورشید را ندارد در قیامت نیز تاب دیدن نور حضرت زهرا(س) را ندارند.

انتهای پیام/ح

حضرت فاطمه(س) محور الگوی تمام بشریت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار