نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

راه آهن و سدهای بروجرد در بودجه سال ۹۷ ردیف اعتباری دریافت کردند

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: اعتبار سد شهید بروجردی نیز از حالت توقف خارج شد و آنتنی راه‌آهن دورود تا بروجرد در پروژه راه‌آهن دورود خرم‌آباد اندیمشک ادغام شد.

عباس گودرزی،نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بودجه سال ۹۷ به تشریح پروژه‌های مهم شهرستان بروجرد در این بودجه پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری‌های مستمر سد آبسرده ماده ۴۸ شد و پروژه مجدداً فعال شد، اما به جهت اینکه در سال‌های گذشته اعتبار کمی داشته است و نیز با توجه به اینکه امسال حدود ۵۰ درصد در فصل آبی رشد منفی داشته‌ایم رقم اعتبار این سد قابل‌توجه نیست.

وی افزود: امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد آبسرده در نظر گرفته‌شده بود که با چانه‌زنی این مبلغ به ۶۰ میلیارد ریال ارتقا داده شد از سویی با توجه به وجود حدود ۱۰ سد فعال در استان لرستان که برخی از آن‌ها بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند سد آبسرده حدود ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل اینکه در سال‌های گذشته رقم قابل‌توجهی اعتبار به آن تخصیص داده نشده این پروژه پیشرفت قابل‌توجهی نداشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تأکید کرد: تلاش می‌شود با دعوت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی تصفیه‌خانه آب بروجرد در کنار سد آبسرده اجرا شود تا درروند انتقال آب شرب بدون املاح به خانه‌های مردم تسریع شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت سد شهید بروجردی نیز این‌چنین توضیح داد: سالیان سال است که اعتبار این سد تنها ۱۰۰ هزار تومان است و عملاً از دستور خارج‌شده بود و این موضوع به‌صورت مستمر پیگیری شد و قول دادند که این سد از حالت توقف خارج شود.

گودرزی افزود: درنهایت ردیف این سد با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال بودجه از حالت توقف خارج شد که با چانه‌زنی این مبلغ را به ۳۰ میلیارد ریال رساندیم و قول دادند که این مبلغ نهایی شده و در دفترچه بودجه چاپ شود، اما متأسفانه هنگامی‌که دفترچه بودجه در مجلس تحویل شد رقم یادشده دیده نشده بود که با پیگیری‌های انجام‌شده با مدیرعامل مدیریت منابع آب کشور و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مقرر شد این رقم اصلاح شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت راه‌آهن بروجرد بیان کرد: این پروژه در سال‌های گذشته در جدول شماره ۲۰ بودجه قید می‌شد به این معنا که تنها اسمی از پروژه بود و هیچ ردیف اعتباری به آن تعلق نمی‌گرفت که با پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهور و معاون اول وی و وزیر راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه مقرر شد آنتن دورود تا بروجرد را در پروژه دورود خرم‌آباد اندیمشک ادغام کنند و موافقت‌نامه به این صورت تغییر کرد.

نماینده مردم بروجرد یادآور شد: این آنتنی در دل این پروژه دیده‌شده و در بودجه امسال قیدشده، اما ردیف اعتباری مربوط به پروژه دیگری است که برای اتصال به ملایر و وارد شدن بروجرد به شبکه ریلی سراسر کشور باید این پیگیری‌های استمرار یابد تا ردیف پروژه بروجرد فعال شود و بتوان بروجرد را به ملایر و درنهایت به شبکه ریلی کشور متصل کرد.

انتهای پیام/د
سد‌ها و راه‌آهن بروجرد در بودجه سال ۹۷ ردیف اعتباری دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.