رییس دانشگاه صنعتی شاهرود :

بیش از 30 میلیارد ریال قرارداد توسط دانشگاه صنعتی شاهرود بسته شده است

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت :در یک سال گذشته 31 میلیارد ریال قرارداد توسط دانشگاه صنعتی شاهرود با بخش های صنعتی جامعه بسته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  محمدمهدی فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش، گفت: از مجموع 51 قرارداد جاری دانشگاه با نهادها و سازمان های دیگر، 21 قرارداد مربوط به امسال است.

وی با بیان اینکه تاکنون 27 تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود با مجموعه های ملی و استانی بسته شده، اظهار داشت : هشت تفاهم نامه دیگر نیز در حال طی مراحل برای انعقاد است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به وجود 41 طرح پژوهشی دانشجویی در سال جاری و حضور چهار طرح در مسابقات دانشجویی، تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه مقام دوم مسابقات علمی حرارتی و مقام سوم مکانیک سیالات در 2 دانشگاه تراز نخست کشور را هم از آن خود کردند.

فاتح افزود: دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود پارسال درمسابقات روباتیک هند رتبه هشتم جهان را به دست آوردند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود همچنین به حضور 14 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه اشاره کرد و گفت: خروجی این شرکت ها در سال جاری هشت محصول دانش بنیان بوده است.

وی به خرید 150 میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی در 2 سال گذشته نیز اشاره کرد و بیان داشت : علاوه بر دانشجویان، شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه هم می توانند از امکانات آزمایشگاهی این مجموعه بهره ببرند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود بر لزوم حمایت دولت از دانشگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت : حرکت به سوی کارآفرینی نیاز به تکمیل زیرساخت ها و حمایت بیشتر دولت از دانشگاه ها دارد.

فاتح افزود: اجرای برنامه اشتغال فراگیر دولت با هدف ایجاد 970 هزار شغل در سال 96 جز با کارآفرین کردن دانشگاه ها محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه نیمی از بیکاران کشور، دانش آموختگان دانشگاهی هستند، تصریح کرد : دانشگاه صنعتی شاهرود در سال حدود سه هزار دانش آموخته دارد و می توان حدس زد که بیش از 25 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه بیکارند.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به خدمات اقتصادی این دانشگاه به استان، بیان کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود سالانه بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار وارد شهرستان می کند، در قراردادهای خود خدمات بسیاری به دیگر استان ها و حتی استان های دوردست ارایه می کند اما سهم ناچیزی از قرارداد با اداره های دولتی استان دارد.

فاتح همچنین درباره فعالیت این دانشگاه در سطوح بین المللی بیان کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود برنامه های گسترده ای برای توسعه بخش بین الملل داشته و در این راستا بخش مدیریت همکاری های بین المللی تاسیس شده است.

وی افزود: پذیرش دانشجویان و استادان خارجی و بستن قراردادهایی با دانشگاه ها و شرکت های خارجی و همچنین دعوت از متخصصان داخلی و خارجی از جمله برنامه های این دانشگاه است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به افزایش هشت درصدی نام نویسی دانشجویان در این دانشگاه در سال تحصیلی جاری به نسبت سال قبل، اظهار داشت : دانشگاه صنعتی شاهرود به سطح دوم در میان 120 دانشگاه کشور دست یافته است.

فاتح بیان داشت : همچنین دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه یکی از دانشمندان برتر یک درصد ISI را به دنیا معرفی کرده است.

انتهای پیام / ذ


افزایش 8 درصدی نام نویسی دانشجویان در دانشگاه صنعتی شاهرود در سال تحصیلی جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار