مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

سرعت بالا و خواب‌آلودگی علت بسیاری از تصادفات در استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در8ماهه امسال در جاده‌های استان یزد ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

علت بسیاری از تصادفات در استان یزد سرعت بالا و خواب‌آلودگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محسن صادقیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه در بخش دیگری از سخنان خود، فرسودگی ناوگان حمل و نقل استان یزد را از مشکلات این بخش دانست و اظهار داشت: ۳۲ تا ۳۳ درصد کامیون‌ها، ۲۹ درصد سواری‌های کرایه، ۲۳ درصد اتوبوس‌ها و ۵۰ درصد مینی‌بوس‌های استان یزد فرسوده‌اند.

صادقیان با ارائه آماری از تصادفات استان یزد افزود : یزد در زمینه کاهش میزان تلفات جاده‌ای در بین استان‌های کشور برتر است به نحوی که در سال ۹۵، میزان کشته‌های جاده‌ای بیش از ۱۰۰ نفر نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۹۳ نفر در جاده‌های استان یزد مجروح شدند، افزود: بر اساس این آمار، روزانه سه نفر بر اثر تصادف در محورهای استان یزد مجروح می‌شوند که این آمار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

۲۰ میلیون تن بار از سوی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یزد جابه‌ جا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد افزود: در سال گذشته بیش از 20 میلیون تن بار از مبدا استان حمل کردیم و از لحاظ شاخص در رتبه هفتم کشور قرار گرفتیم که 23 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشتیم.

صادقیان ادامه داد: در هشت ماهه امسال هم 14 میلیون تن جابه‌جا شده که در مقایسه با هشت ماهه سال قبل 12 درصد رشد داشتیم که بیشترین بار مربوط به سنگ آهن، گندله، انواع کاشی و سرامیک و آجر و بلوک است.

وی افزود: همچنین سال گذشته از مبدا استان یک میلیون و 482 هزار نفر جابجایی داشتیم و بار و مسافر‌هایی که مبدا و مقصد آن یزد نیستند و از این استان عبور می‌کنند بسیار بیشتر است به علاوه اینکه در مقایسه با سال 94 میزان چهار درصد رشد داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: راهداران، اکیپ‌های برف‌روبی و انبارهای شن و نمک آماده استقبال از زمستان هستند.

آماده‌سازی محورهای استان یزد با فرا رسیدن زمستان

صادقیان با اشاره به استقرار ۱۱ اداره و ۱۴ راهدارخانه در استان یزد اظهار داشت: با تمام توان در محورهای استان یزد آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران هستیم و با توجه به فرا رسیدن زمستان، تمام انبارهای شن و نمک استان با ۴ هزار تن ذخیره سازی نمک و شن همچنین استقرار اکیپ‌های برف‌روبی شامل ۱۵ دستگاه برف‌روب و ۱۵ دستگاه نمک‌پاش، آماده‌سازی شده‌اند.

وی با اشاره به میزان حمل بار و مسافر از مبدأ استان یزد در سال گذشته و هشت ماهه امسال افزود: سال گذشته ۲۰ میلیون تن بار از مبدأ استان حمل شد که از نظر این شاخص، یزد در رتبه هشتم بین استان‌های کشور قرار دارد.

صادقیان عنوان کرد: سال گذشته همچنین یک میلیون و ۴۸۲ مسافر از مبدأ استان یزد جابه‌جا شدند که این خدمت توسط ۳۹ شرکت مسافربری و هزار و ۱۰۵ راننده انجام شده است.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل استان یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، فرسودگی ناوگان حمل و نقل استان یزد را از مشکلات این بخش دانست و اظهار داشت: ۳۲ تا ۳۳ درصد کامیون‌ها، ۲۹ درصد سواری‌های کرایه، ۲۳ درصد اتوبوس‌ها و ۵۰ درصد مینی‌بوس‌های استان یزد فرسوده‌اند.

وی همچنین با ارائه آماری از تصادفات استان یزد اظهار داشت: یزد در زمینه کاهش میزان تلفات جاده‌ای در بین استان‌های کشور برتر است به نحوی که در سال ۹۵، میزان کشته‌های جاده‌ای بیش از ۱۰۰ نفر نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

صادقیان با بیان اینکه ۶۹۳ نفر در جاده‌های استان یزد مجروح شدند، افزود: بر اساس این آمار، روزانه سه نفر بر اثر تصادف در محورهای استان یزد مجروح می‌شوند که این آمار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار