اگر شهدای مقاومت نبودند امروز چیزی به نام سوریه نبود

معاون سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: اگر شهدای مقاومت نبودند امروز چیزی به نام سوریه نبود.

 اگر شهدای مقاومت نبودند امروز چیزی به نام سوریه نبودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سالار آبنوش معاون سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)   در یادواره شهدای فصل پاییز شهر مریانج اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی امروز در عرصه‌های نظامی، سیاسی و علمی به قدرت برتر جهان تبدیل شده اما در عرصه اقتصادی ضعیف بوده و مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال‌زایی نیاز اصلی کشور است، افزود: مسئولانی که توانایی کار کردن ندارند بهتر است کنار بروند و بگذارند افراد توانمند مشکلات کشور را برطرف کنند.

معاون سابق قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: فساد، بیکاری، دزدی‌ها و سوءاستفاده‌های مالی، مردم را به ستوه آورده، چطور نمی‌توان از ورود کالاهای قاچاق در سطح کلان جلوگیری شود.

آبنوش بیان کرد: برخی می‌گفتند پیروزی برجام از فتح خرمشهر مهم‌تر است در حالی که تنها دستاورد فتح الفتوح برجام، فروش 3 میلیون بشکه نفت به جای یک میلیون است که پولش در بانک‌های خارجی بلوکه می‌شود.

وی افزود: اجازه برداشت این پول را به ایران نمی‌دهند و در ازایش با برنامه هدفدار، کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود را به ما می‌فروشند تا تولیدی و صنعت کشور را فلج کنند.

آبنوش با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور به امثال «قاسم سلیمانی» نیاز دارد، گفت: مدیران دلسوز و توانمندی در عرصه اقتصاد داریم که کنار گذاشته شدند و اگر«قاسم سلیمانی‌«های اقتصاد به جای مدیران ناتوان روی کار بیایند مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها باید برای حفظ نظام باشد، گفت: به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب، حفظ نظام جمهوری اسلامی اوجب واجبات است زیرا این نظام باید باقی بماند تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) محقق شده و به دست ایشان تداوم یابد.

آبنوش افزود: امروز قطار انقلاب پیشرو و بالنده در حال حرکت است و هر روز به واگن‌های این قطار افزوده می‌شود و مصداق این مدعا حضور بیش از 100 کشور در راهپیمایی بزرگ اربعین است.

وی بیان کرد: واقعیت این است که امروز نظام جمهوری اسلامی در بسیاری عرصه‌ها قدرتمند است اما واقعیت تلخی نیز وجود دارد که در بسیاری عرصه‌ها نیز مشکل داریم که برای اولی باید شکرانه کرد و برای دومی با عقل و منطق پیش رویم تا برطرف شود.

آبنوش تصریح کرد: امروز مسئولان نباید از نجابت مردم سوءاستفاده کرده و با رای مردم به مسئولیت برسند، اما کار خود را کرده و به حرف مردم توجهی نکنند.

وی با اشاره به واقعیت‌های مثبت نظام جمهوری اسلامی گفت: نخستین مورد برخورداری از قدرت بازدارندگی و امنیت داخلی است در حالی که بیش از 80 درصد کشورهای جهان حتی پیشرفته‌ترین آنها چنین قدرتی ندارند.

وی عنوان کرد: نمونه آن کشورهای منطقه است که اگر شهدای مقاومت نبودند امروز چیزی به نام سوریه نبود.

آبنوش بیان کرد: در این بین جمهوری اسلامی در سایه‌سار ولایت فقیه و فقه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) جزیره امنی در منطقه است.

جانشین سابق فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: هر چند جنگ طلب نیستیم، اما اگر کوچکترین حمله‌ای به ما انجام شود با قدرت پاسخ می‌دهیم.

آبنوش افزود: در بحث علم نیز جایگاه بسیار خوبی داشته و در اوج تحریم و کنترل دشمن توانسته‌ایم به علوم انحصاری دست یابیم.

وی بیان کرد: امروز ایران در بحث آی.تی و آی.سی.تی جزو کشورهای نخست جهان بوده و این‌ها همه از برکت ولایت فقیه و هدایت رهبر فرزانه انقلاب است.

آبنوش عنوان کرد: ایران در شرایط تحریم به این قدرت دست یافته تا جایی که بنا به اعتراف دشمن امروز پنجمین ارتش سایبری جهان متعلق به ایران است.

وی گفت: زمانی مسئله بحران آب مطرح شد و مسئولان مربوطه به رهبری قول دادند اقدام کنند اما کاری نکردند همچنان که امروز برای اقتصاد مقاومتی کاری نمی‌کنند، اما فرزندان شما در قرارگاه خاتم کاری در بحث آب انجام داده‌اند که در طول تاریخ رخ نداده و با کنترل رودخانه‌ها، مشکل کم آبی را برطرف کرده‌اند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: امروز موضوع برخورداری از گاز در جهان مطرح است و این نعمت در ایران وجود دارد و علم استخراج آن را تنها چند کشور دارند که یکی از آنها ایران است.

آبنوش افزود: امروز خودمان گاز را از عمق 5 هزار متری دریا، استخراج و نگهداری و منتقل کرده و صفر تا صد پالایشگاه‌ها را خودمان می‌سازیم.

وی تاکید کرد: در بحث‌های سیاسی بارها دشمن قصد ضربه زدن را داشت، اما با مدیریت امام خامنه‌ای، همه نقشه‌هایشان شکست خورد که نمونه آن فتنه 88 و شایعه تقلب در انتخابات بود که مقام معظم رهبری با تمام توان ایستادگی کرده و اجازه باطل شدن انتخابات را نداد.

آبنوش بیان کرد: در کنار این واقعیت‌های مثبت وضعیت بد اقتصاد، واردات بی‌رویه و بیکاری، واقعیت‌های تلخی است که وجود دارد و لایحه بودجه 97 نیز بر بدتر شدن اوضاع اقتصادی جامعه می‌افزاید.

وی با گلایه از مجلس تصریح کرد: این ما هستیم باید واقعیت‌ها را یادآوری کنیم، بلکه مجلس و نمایندگان باید بر سر مسئولان داد زده و مطالبه کنند که چرا اوضاع اقتصاد کشور تا این اندازه خراب است.

جانشین سابق فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) عنوان کرد: هر روز قوانینی در کشور تصویب می‌شود که فشار به زندگی مردم وارد کرده است.

آبنوش با تاکید بر اینکه ما نظام و ولایت را با جان پاس می‌داریم، اما مشکلات را نمی‌توانیم تحمل کنیم، افزود: مطالبه‌گری حق مردم است و هر چند ما را متهم به تندروی می‌کنند، اما وظیفه خود می‌دانم که واقعیت‌ها را بگویم.

جانشین سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه قیمت واقعی انسان‌ها به اندازه بصیرت آنهاست، تصریح کرد: حضرت عباس(ع) نمونه واقعی بصیرت و دشمن‌شناسی بود و تشخیص داد چه کاری را در چه زمانی و به چه اندازه انجام دهد و این عنصر اساسی اگر در هر کاری وجود داشته باشد به موفقیت می‌رسد.

آبنوش افزود: در طول تاریخ انقلاب افرادی را داشتیم که کار کردند اما چون زمان و اندازه لازم را نشناختند نتوانستند کاری از پیش برند. بصیرت یعنی نگاه از سطح به عمق رفتن و ظاهر را کنار زدن و بصیر بودن کار هر فردی نیست و بصیر یعنی فردی که اتفاق را پبش از وقوع پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر شهیدپرور مریانج در طول 40 سال اخیر همواره بصیرت داشته و در صحنه‌های متعدد از انقلاب دفاع کردند.

آبنوش گفت: مریانج نخستین شهر استان بود که مردم آن در اوج خفقان حکومت طاغوت برای سید مصطفی خمینی مراسم ختم گرفت و به دنبال آن ساواک سردار شهید شیخ اکبر یارمحمدی را دستگیر و روانه زندان کرد.

وی افزود: مردم مریانج در استان همواره علمدار حرکت‌های انقلابی بوده و پیش از پیروزی انقلاب پشتیبان محکمی برای آیت‌الله مدنی بوده و تبعید وی را شکسته و از خرم آباد به همدان آوردند.

معاون سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: نخستین تشکل اسلامی در کشور پیش از تشکیل بسیج و سپاه و پیروزی انقلاب به نام گروه «ضربت» نیز از بین مردم مریانج و به فرماندهی شهید یارمحمدی شکل گرفت.

آبنوش با بیان اینکه مردم با بصیرت مریانج پس از پیروزی با شناخت نیاز زمان به سرعت چماق به دست گرفته و استانداری را از دست منافقان نجات دادند گفت: این مردم تنها یک بار و به ضرورت چماق برداشته و به موقع غلاف کردند و اگر فردی به این مردم لقب «چماق به دست» بدهند از روی نادانی است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز نخستین شهری که 8 شهید در کشور داد مریانج بود و اینها همه در تاریخ ثبت شده است.

آبنوش بیان کرد: شهر مریانج با کمتر از 3 هزار نفر جمعیت، گروه مبارزاتی در دوران دفاع مقدس داشت که بزرگوارانی چون سردار شهید حبیب الله مظاهری در صدر آن‌ها می‌درخشید.

وی عنوان کرد: در فتنه 88 نیز مردم مریانج همان روز اول تشخیص دادند که چه راهی را باید بروند و این یک عنایت و هنر و توانمندی ویژه‌ای است که خداوند به این مردم عطا کرده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به روحیه عاشورایی مردم مریانج نیز گفت: یک مریانج کوچک در کربلای معلی برای پذیرایی از زایران اربعین 3 موکب داشت که اگر با تعداد کل موکب‌های استان مقایسه شود بر سخاوت این مردم می‌توان مهر تایید زد.

آبنوش گفت: این مردم که بیشترشان درآمد متوسط دارند همواره در صحنه‌های انقلابی و مذهبی پیشگام بوده و در پذیرایی از زائران در شهر خود نیز گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند.

وی بیان کرد: در تاریخ داستان توابین آمده اما اگر این 3 هزار تواب در قیام کربلا حضور یافته و به موقع و به اندازه قیام می‌کردند هرگز واقعه عاشورا رخ نمی‌داد.

جانشین سابق فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: مردم مریانج همه کارها را بدون ادعا انجام داده و در قبال کارهای خود هیچ پاداشی مطالبه نکردند، اما مسئولان هم متاسفانه آن چنان که باید قدردانی نکرده و برای مردم مریانج کار نکردند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با قدردانی از برگزارکنندگان یادواره شهدا در شهر مریانج گفت: برگزاری منظم یادواره های شهدا در مریانج نیز از اقدامات بی‌نظیری است که سال‌هاست در حال انجام است.

انتهای پیام/خ

با شهدای مدافع حرم سوریه وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.