برگزاری هشتمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: زمان برگزاری هشتمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر با چند روز تاخیر از ۲۸ آذر به سوم دی ماه تغییر کرد.

برگزاری هشتمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هشتمین همایش خورشید ولایت همزمان با روز‌های تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر در دوران پهلوی با حضور مهمانان کشوری و استانی سوم دی در سرسرای همایش‌های دانشگاه ولایت برگزار می‌شود.

مسگرانی افزود: نخستین جشنواره شعر و ادب خورشید ولایت همزمان با این همایش در ایرانشهر برگزار می‌شود و شاعران استان اشعار سروده شده خود در وصف رهبر معظم انقلاب را قرائت می‌کنند و به رسم یاد بود به برگزیدگان این جشنواره هدایایی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های عکس و کتاب نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی مد نظر برای همایش خورشید ولایت ایرانشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تلاش داریم با همکاری شورای فرهنگ عمومی استان این رویداد مهم را برای استان زنده نگه داریم تا از سال‌های آینده آن را در سطح منطقه‌ای با حضور استان‌های مجاور برگزار کنیم.

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۶ توسط رژیم ستم شاهی به ایرانشهر تبعید شدند که بر خلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، ایشان ارتباطی تنگاتنگ با مردم و علمای اهل سنت برقرار کردند و حتی در جریان جاری شدن سیل در همان سال به یاری مردم سیل زده شتافتند که این خود زمینه ارتباط نزدیک مردم شهر و روستا‌های ایرانشهر با ایشان را فراهم کرد.

رهبر معظم انقلاب هیچگاه این ارتباط را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.

ایرانشهر در ۳۳۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

همایش خورشید ولایت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار