بهره‌گیری از دیپلماسی شهری و ظرفیت‌های بکر همدان را شاخص می‌کند

شهردار همدان گفت: شهر همدان با جایگاه فاخر تاریخی، فرهنگی، علمی و طبیعی می‌تواند در دیپلماسی شهری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در رسیدن به جایگاه واقعی خود موفق باشد.

بهره‌گيري از ديپلماسي شهري و ظرفيت‌هاي بكر همدان را شاخص مي‌كند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ عباس صوفی  شهردار همدان عصر امروز در مراسم معارفه خود اظهار داشت: گام اول در مدیریت شهری نوین تدوین چشم‌انداز مناسب و اجرایی براساس ظرفیت‌های موجود است و بر همین اساس چشم‌انداز همدان، شهری سبز، پایدار خلاق جهانی و فن‌آورانه را برای همدان ترسیم کرده‌ایم.

وی گریزی به برنامه‌های خود برای همدان زد و تصریح کرد: براساس چشم‌انداز ترسیمی با شناخت حوزه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی استراتژی‌های محیطی در حوزه‌های مختلف اعم از شهرسازی، ترافیک و حمل‌ونقل، عمرانی، خدمات شهری، اقتصادی گردشگری، اجتماعی و فرهنگی برای رسیدن به اهداف عملیاتی تدوین خواهد شد.

شهردار همدان عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف عملیاتی در شهر همدان شاخص‌هایی همچون خلاقیت، نوآوری و توسعه پایدار متوازن، پویایی و ایمنی و امنیت در شهر در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی و ارتقای هویت سیما و منظر شهری، ساماندهی مناطق حاشیه، بازآفرینی حوزه‌های هویت‌مند شهری، بهبود و ارتقای وضعیت ترافیکی شهر، توسعه پروژه‌های عمرانی، تحقق عدالت اجتماعی و جلب مشارکت شهروندان از اهم اهداف کلان عملیاتی در حوزه‌های مختلف است.

صوفی گفت: در حوزه‌های درون‌سازمانی شهرداری همدان باید به نهادی تسهیل‌گر مردمی، دانش‌محور، برخوردار از نظام برنامه‌ریزی هدفمند و کارا با تکیه بر منابع انسانی توانمند تبدیل شود تا همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن در مسیر توسعه قرار دهد.

وی تاکید کرد: شهر همدان با جایگاه فاخر تاریخی، فرهنگی، علمی و طبیعی می‌تواند در دیپلماسی شهری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در رسیدن به جایگاه واقعی خود موفق باشد.

شهردار همدان در پایان گفت: در جهان امروز هیچ سیاست، طرح، برنامه و پروژه شهری بدون مداخله و مشارکت عمومی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/خ

شاخص کردن همدان با بهره گیری از ظرفيت‌های بكر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.