خوزستان کمتر از 13 درصد از مدارس غیردولتی کشور سهم دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش در اهواز سهم خوزستان از مدارس غیردولتی کشور را کمتر از 13 درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجتبی زینی وند، معاون وزیر آموزش و پرورش در اهواز بیان داشت: سهم خوزستان از کل مدارس غیردولتی کشور 12.76 درصد است و خوزستان در این زمینه 20 درصد از شاخص برنامه ششم توسعه فاصله دارد.

وی اظهار کرد: 172 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی و 62 هزار نفر در مراکز آموزشی غیر دولتی استان مشغول به تحصیل و 18 هزار نفر نیز در این مراکز مشغول به کار هستند.

زینی وند با اشاره به مشکلات مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اذعان داشت: ایجاد این میزان اشتغال می توانست هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کند، این واحدهای آموزشی به ویژه در خوزستان درگیر هزینه های زیادی هستند که لازم است برای حل مشکلات این مراکز آموزشی استاندار وارد عمل شود.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در ادامه افزود: چند سالی است که هیچ زمین و تسهیلاتی به موسسان مراکز آموزشی غیردولتی اعطا نشده، در حالیکه براساس بررسی های انجام گرفته مشخص شده است که هر منطقه نیاز به تاسیس 2 مدرسه غیر دولتی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای آموزش جدید در مناطق مرزی کشور دارد تصریح کرد: این وزارتخانه در برنامه کاری خود راه اندازی آموزش الکترونیک را در مناطق مرزی در نظر دارد، در حال حاضر این شیوه آموزشی برای نخستین بار در کشور در کرمانشاه که دچار حادثه زلزله شده در حال اجرا است و خوزستان به عنوان دومین استان مرزی کشور است که این روش آموزشی در آن اجرا می گردد.

مجتبی زینی وند این روش تحصیل را راهی برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین در این نشست از پیش بینی ساخت 10 مدرسه توسط بنیاد علوی، 20 مدرسه توسط سپاه پاسداران و 10 مدرسه توسط بنیاد برکت در مناطق محروم و مرزی استان خبر داد.

زینی وند بیان داشت: همچنین بنیاد علوی برای تهیه پوشاک شب عید دانش آموزان بی بضاعت مرزی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

سهم کمتر از 13 درصد خوزستان از مدارس غیردولتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.