آغاز به کار مرکز بین‌المللی رشد صادرات اصفهان تا پایان ماه جاری

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان از آغاز به کار مرکز بین‌المللی رشد صادرات اصفهان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت تا پایان ماه جاری خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالوهاب سهل ابادی در نشست  خبری گفت : راه‌اندازی این مرکز به پیشنهاد کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان اصفهان بود که راه را برای صادرات کالاهای تولیدی هموار می کند .

 وی فعالیت بیش از 7 هزار و 100 واحد صنعتی در استان اصفهان یادآور شد و گفت: استان اصفهان به لحاظ کمی و کیفی یکی از بزرگترین استانهای کشور است که در بسیاری از محصولات تولیدی و کالاها، به عنوان پایتخت تولید آن کالا در کشور شناخته می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان به وجود نیروی انسانی باتجربه و جوان و مستعد اشاره کرد و گفت: باید با آموزش و بهره گیری از تجارب کشورهای پیشرفته، موجبات توسعه و پیشرفت فراهم شود.

سهل ابادی در ادامه به مشکل نقدینگی و مسائل بانکی فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مرکز به یک راهبرد اساسی، علمی و عملی برای واحدهای صنعتی و تولیدی دست یابد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در این نشست به رشد 24 درصدی ارزش صادرات محصولات استان به بازارهای خارجی در 8 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: این رقم برای کالاهای تولیدی استان بسیار ناچیز است بنابراین فعالان اقتصادی استان باید در صدد افزایش سهم صادرات محصولات خود باشند .

اسرافیل احمدیه در ادامه با اشاره به حمایت‌های این سازمان از فعالان اقتصادی گفت: در سال گذشته بیش از 813 میلیارد تسهیلات به 1056واحد صنعتی، تولیدی در استان پرداخت شده و امسال نیز تاکنون 185 میلیارد تومان به 313 واحد صنعتی معدنی تولیدی پرداخت شده است.

رییس کمیسیون توسعه تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی استان اصفهان هم گفت : صادرات استان در سه سال گذشته از 1 میلیارد و 200 میلیون دلار به 800 میلیون دلار در سال گذشته رسیده و این یک خطر جدی برای صادرات است .

مسعود گلشیرازی با بیان اینکه اقتصاد استان نیازمدن توجه به صادارت است ، ابراز امیدواری کرد که مرکز بین امللی رشد بین‌المللی صادرات استان اصفهان زیرساخت‌های لازم برای تسهیل صادرات را فراهم کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.