معاون گردشگری کشور خبر داد؛

برخورد قانونی ‌با حاشیه‌سازان نمایشگاه پارس صورت می‌گیرد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: برخورد قانونی لازم با حاشیه‌سازان نمایشگاه پارس صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد محب‌خدایی معاون گردشگری کشور در مورد اتفاقی که در خارج از فضای نمایشگاهی در روز دوم نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز روی داده است، گفت: موضوع گردشگری امروز به یکی از بحث‌های مهم در کشور برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی تبدیل شده و آنچنان که براساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور باید در سال ۱۴۰۴ به تعداد ۲۰ میلیون گردشگر خارجی دست پیدا کنیم و یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای دستیابی به این مهم برگزاری نمایشگاه‌ها داخلی و خارجی برای معرفی ظرفیت‌ها است.

وی ادامه داد: کشور ما با توجه به ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و امکانات بهداشتی و درمانی می‌تواند با تأکید بر محورو مبنایی اسلامی که در بطن جامعه وجود دارد، قطب گردشگری حلال دنیا باشد، اما برای دستیابی به این مهم ما نیازمند معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها هستیم.

محب‌خدایی تصریح کرد: در پیمودن این مسیر موفقیت در حوزه گردشگری شاید اشتباهات سهوی و عمدی صورت پذیرد کمااینکه ما در بسیاری از حوزه‌های دیگر هم شاهد این اشتباهات هستیم، عوامل اجرایی برگزاری نمایشگاه پارس در استان فارس و همچنین مسئولان سازمان میراث فرهنگی هم همگام با علما، بزرگان، دانشجویان و تمام اقشار جامعه از این رویداد دل چرکین، متأسف و متأثر هستند.

معاون گردشگری با بیان اینکه این اتفاق خارج از فضای نمایشگاهی و در فضای باز روی داده است، افزود: پیگیری‌ها برای برخورد با افرادی که در بروز این اتفاق نقش عمدی یا سهوی داشته‌اند آغاز شده است.

محب‌خدایی با تأکید بر شناسایی فرد و یا افراد خاطی اضافه کرد: برخورد قانونی لازم با این افراد صورت می‌گیرد، دغدغه بزرگان دین و علما برای مسئولان سازمان میراث فرهنگی بسیار ارزشمند است و تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در نمایشگاه‌های آتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از بهترین راهکار‌ها در شناساندن جایگاه ایران با محور گردشگری حلال در جهان، یادآور شد: باید با همدلی و هم‌سویی، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور با محوریت اخلاق اسلامی برای مبارزه با توطئه‌هایی که علیه کشور در جریان است مقابله کنیم.

معاون گردشگری اضافه کرد: با توجه به این‌که بیشترین ظرفیت در حوزه گردشگری، جذب گردشگر زیارتی است باید در این حوزه دقت و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است پس از انتشار تصاویر و گزارشات در فضای مجازی از برخی رفتارهای هنجارشکن و مغایر با احکام دینی در نمایشگاه گردشگری پارس با محتوای مبتذل رقص و پایکوبی مختلط مرد و زن  نماینده استان فارس و جامعه روحانیت شیراز با صدور نامه‌ای به این اقدامات اعتراض کردند.
انتهای پیام/ر

صحبت های معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره حاشیه‌سازان نمایشگاه پارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار