تغییراتی وحشتناک که آلودگی هوا در خون ایجاد می‌کند

معاون سازمان انتقال خون هشدار داد: آلودگی هوا سبب افزایش هموگلوبین و افزایش غلظت خون می‌شود و احتمال سکته قلبی و گرفتگی عروق را افزایش می‌دهد.

آلودگی هوا چه تغییراتی در خون ایجاد می‌کند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریم شمس‌اسنجان معاون سازمان انتقال خون، در ارتباط با تاثیر آلودگی هوا بر روی خون،‌ اظهار داشت: در روزهای آلوده برای اینکه اکسیژن رسانی در بدن دچار اختلال نشود، سطح هموگلوبین خون افزایش می‌یابد.

وی افزود: این اتفاق در واقع وارد شدن بدن به فاز جبرانی بوده تا بتواند اکسیژن بافت‌ها را تامین کند. بنابراین در شهرهای آلوده میزان هموگلوبین افراد بیشتر می‌شود.

معاون سازمان انتقال خون ادامه داد: میزان افزایش هموگلوبین بستگی به میزان آلودگی هوا و وضعیت جسمانی فرد نیز دارد. به طوری که در سالمندان این وضعیت حادتر است.

شمس ادامه داد: افزایش هموگلوبین به میزان متوسط به تنهایی عوارضی ندارد ولی اگر این مسئله خیلی شدید شود غلظت خون و ویسکوزیته خون افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش غلظت و ویسکوزیته خون حرکت خون در عروق به سختی انجام شده بنابراین احتمال گرفتگی عروق و بروز سکته قلبی نیز بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: رازهایی درباره آلودگی هوا و اثر آن بر ریه شما 


معاون سازمان انتقال خون عنوان کرد: در کودکان افزایش سطح هموگلوبین به طور طبیعی بالاتر از سایر افراد است ولی در روزهای آلوده این حالت تشدید پیدا کرده و در واقع اکسیژن رسانی نامناسب در بدن کودک سبب سیانوز می‌شود و کبودی پوست و تنگی نفس را برای کودکان به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

آلودگی هوا ریسک ابتلا به سکته قلبی را افزایش می دهد

برچسب ها: اکسیژن ، خون ، آلودگی هوا ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Unknown
۱۷:۲۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
امروز تمام بدن من كهير زد،آلودگي وحشتناكه
Iran (Islamic Republic of)
Unknown
۱۷:۲۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
امروز تمام بدن من كهير زد،آلودگي وحشتناكه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
باید مشئولان چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
الودگي هوا براي بدن بده و دبستان رو تعطيل ميكنن يعني چي يعني اين كه ما نه شش داريم نه ريه انگار ما ريه هامون از سنگ يا آب شش داريم به خدا ماهم نفس ميكشيم
آخرین اخبار