دیدار وزرای خارجه ژاپن و کره جنوبی برای گفتگو درباره کره شمالی

وزیر خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه برای بحث درباره فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی وارد توکیو می‌شود و با همتای ژاپنی خود دیدار می‌کند.

دیدار وزرای خارجه ژاپن و کره جنوبی برای گفتگو درباره کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در هفته جاری با همتای ژاپنی خود دیدار می‌کند. سئول و توکیو قصد دارند برای رسیدگی به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی همکاری کنند. با اینکه هنوز هم تنش‌های قدیمی کره جنوبی و ژاپن درباره مسئله «برده‌های جنسی» ادامه دارد، نیاز به مقابله با آنچه تهدید کره شمالی خوانده شده است، دو کشور را در کنار هم قرار داده است.

وزیر خارجه کره جنوبی روز سه‌شنبه وارد توکیو می‌شود و با همتای ژاپنی خود دیدار می‌کند. این نخستین سفر او به عنوان دیپلمات ارشد کره جنوبی به ژاپن است.

در بیانیه وزارت خارجه کره آمده است: «این دو مقام دیدگاه‌های خود درباره منافع مشترک و روابط دوجانبه شان به اشتراک می‌گذارند و درباره مسائل مربوط به کره شمالی به ویژه برنامه هسته‌ای آن بحث می‌کنند».

با اینکه دو کشور تلاش می‌کنند با یکدیگر همکاری کنند هنوز هم تنش‌های مربوط به جنگ جهانی دوم میان آنها وجود دارد. ژاپن در آن زمان زنان زیادی از جمله زنان کره‌ای را به عنوان «برده جنسی» در مراکزی نگهداری می‌کرد. ژاپن در سال‌های اخیر به طور رسمی از این زنان عذرخواهی کرد و وعده داد 8.9 میلیون دلار برای کمک به آنها بپردازد. اگر دو طرف به وعده‌های خود عمل کنند این مشکل برای همیشه بین آنها حل خواهد شد.

انتهای پیام/

سفر وزیر خارجه کره جنوبی به ژاپن برای گفتگو درباره کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار