در شورای شهر تهران عنوان شد؛

انتقاد حق شناس از برخورد نامناسب با دستفروشان در تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتشار فیلم مربوط به ضرب و شتم یک دستفروش گفت: بخشی از اقتصاد غیررسمی کشور در این حوزه صورت می‌گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می‌کند.

انتقاد حق شناس از برخورد نامناسب با دستفروشان در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود به مسئله دستفروشی و حواشی اخیر آن پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه انتشار فیلم ضرب و شتم مامور شهربان و یک دستفروش موجب تاثر خاطر شهروندان تهرانی شد، اظهار کرد: بی شک مسئله دستفروشی در شهر تهران به موضوعی با دو وجه متباین تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن نگاه اقتصاد کلان بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می‌گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می‌کند.

معیشت بخش بزرگی از اقشار جامعه به دستفروشی گره خورده است

حق‌شناس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر و با نگاه اقتصاد خرد معیشت طیف گسترده ای از اقشار جامعه به این فعالیت گره خورده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت امر در چنین شرایطی کاری به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر از سایر امور معمول است، بیان کرد: شهرداری تهران به عنوان مسئول نظم و ساماندهی در فضاهای عمومی شهر در ساماندهی این وضع پیچیده و دشوار دخیل است.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه در این مسیر شهربانان و ماموران رفع سد معبر وظیفه‌ای خطیر را بر عهده دارند، اظهار کرد: آن‌ها آینه تمام نمای تعامل و فقر مدیریت شهری در برخورد با مسائل شهر هستند.

وی با تشکر از زحمات شهربانان شهرداری تهران ادامه داد: اینجانب از عموم شهروندان تهرانی و به ویژه اتباع افغان به دلیل اتفاق ناگوار اخیر عذرخواهی می‌کنم و از شهرداری تهران در برخورد شایسته با ماموران خاطی سپاسگزارم.

وی افزود: از شهردار تهران می‌خواهم تا با برنامه‌ریزی برای آموزش روش‌های گفتگوی سازنده و تعامل موثر با دستفروشان چهره مهربان و صمیمی را از مدیریت شهری تهران در اذهان عمومی شکل دهد تا از تکرار حوادث این چنینی پیشگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار