کشت گندم در بیش از 24 هزار هکتار از اراضی بجنورد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد گفت: در سال زراعی 24 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان بجنورد زیر کشت گندم رفته است.

 

کشت گندم در بیش از 24 هزار هکتار از اراضی بجنوردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد افزود: در سال زراعی 24500 هکتار از اراضی شهرستان بجنورد زیر کشت گندم رفته است که از این میزان  5500 هکتار گندم آبی و  19000 گندم دیم می باشد.

وی گفت:در بازدیدهای مستمر از اماکن زمستان گذران سن گندم در ارتفاعات لنگر و آخر داغ در این شهرستان ، جمعیت سن گندم در اماکن زمستان گذران این آفت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

محمود آبادی اظهار نمود: پیش آگاهی و اطلاع رسانی به موقع کشاورزان و همچنین همکاری مستمر کشاورزان در کنترل این آفت نسبت به سال گذشته بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه محصول گندم به عنوان یک محصول استراتژیک محسوب می شود، گفت: کنترل  عوامل خسارت زا بخصوص سن غلات که جزء آفات مهم و خطرناک گندم و جو می باشد، به منظور بهبود کیفیت و کمیت این محصول بسیار ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد همچنین با اشاره به اینکه کارشناسان این مدیریت بطور مستمر وضعیت آفت سن را در شهرستان بجنورد مورد بررسی قرار می دهند ، افزود : این بازدید ها با هدف پیش آگاهی ، تعیین تراکم و میزان خسارت احتمالی سن در سال آینده و همچنین اطلاع رسانی و اتخاذ تدابیر لازم جهت مبارزه با این آفت انجام می پذیرد.

انتهای پیام/آ

کاهش جمعیت سن گندم در اماکن زمستان گذران این آفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.