مدیرکل فنی و حرفه‌ای :

برگزاری جشنواره غذا‌های بومی و محلی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره استانی غذا‌های محلی به مناسبت شب یلدا در استان خبر داد.

برگزاری جشنواره غذا‌های بومی و محلی در سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ و احیاء آئین و سنت‌های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم مردم استان در شب یلدا و کشف استعداد‌های ماهر در حوزه صنایع غذایی است.

جهانتیغی  افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستای با آداب، رسوم و فرهنگ‌های مختلف تنوع غذایی گوناگونی دارد که با معرفی آن‌ها می‌توان فرصت اشتغال در صنایع غذایی محلی و بومی را برای افراد فراهم کرد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ استان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد.

وی گفت: تهیه غذا‌های شب یلدا، میوه آرایی، سفره آرایی و تهیه پیش غذا‌های شب یلدا از محور‌های اصلی برگزاری این جشنواره است که علاقمندان می‌توانند برای عرضه محصولات خود در این نمایشگاه به واحد آموزشگاه‌های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

گفتنی است جشنواره استانی غذا‌های محلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و کانون آموزشگاه‌های آزاد استان در تاریخ ۲۹ آذرماه سالجاری در تالار ۶ مرداد فنی و حرفه‌ای از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

جشنواره غذا‌های بومی و محلی دراستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار