آمادگی ترکیه برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی خراسان شمالی

مدیر تنظیم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تجار ترکیه برای سرمایه گذاری در راه اندازی برخی صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حضرتقلی حیدری مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سفر هیات تجاری و سرمایه گذاری ترکیه به استان و برگزاری نشست های متعدد اعضای این گروه آمادگی خود را در راه اندازی برخی از کارخانجات، صنایع تبدیلی و تکمیل خوراک دام و طیور و احداث گلخانه اعلام کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 70 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان خراسان شمالی وجود دارد ،گفت: استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود که 50 درصد محصولات کشاورزی در این استان شانس فرآوری را دارند.

حیدری افزود: صنایع تبدیلی این استان اکنون در زمینه های لبنی، خوراک دام و طیور، تولید رب گوجه فرنگی، بسته بندی کشمش، حبوبات و خشکبار، برنجکوبی، بسته بندی بذر، سردخانه، کارخانه لواشک، ترشی و شوری جات، کارخانه قند، کشتارگاه صنعتی دام و طیور و تولید آرد فعالیت دارند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر توسعه پایدار بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال، کاهش ضایعات محصولات بخش کشاورزی، افزایش ارزش افزوده و صادرات غیرنفتی از اهم اهداف پرداختن به این بخش است.

حیدری افزود: استان خراسان شمالی در عرصه زراعی، باغی، دامی و شیلات دارای ظرفیت و استعداد بالایی است که ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش ها ضروری است.

وی اولویت های سرمایه گذاری صنایع تبدیلی در استان را مربوط به فرآوری پیاز، سیب زمینی، دانه های روغنی و انواع عرقیات گیاهی ذکر کرد و گفت: صنایع فرآوری انگور، بسته بندی میوه جات و خشکبار و همچنین خشک کردن میوه جات و کارخانه های آبمیوه از جمله اولویت های دیگر برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/آ

فعالیت 70 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.