افزایش آسانسور‌های استاندارد در ادارات / دانشگاه‌ها همچنان همکاری نمی‌کنند

مدیر کل استاندارد استان قزوین می‌گوید: اقبال عمومی برای گرفتن گواهی نامه استاندارد بیشتر شده است و دستگاه‌های اجرایی هم در این زمینه جدی‌تر شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمود رضا طاهری مدیر کل استاندارد استان گفت: فاز اول استاندارد سازی آسانسور‌ها برای شهر قزوین است، اما بصورت موردی در شهرستان‌ها هم از آسانسور‌ها بازدید می‌شود.

وی افزود: مردم داشتن گواهی نامه استاندارد برای آسانسور‌ها را بعنوان یک نیاز پذیرفته اند و بر همین اساس ممانعت و برخورد‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته، ولی همچنان کار از نظر استاندارد سخت است و هنوز برخی از مجتمع‌های تجاری مانع از بازدید بازرسان استاندارد می‌شوند.

مدیر کل استاندار گفت: از ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ آسانسور برای دریافت گواهینامه استاندارد ثبت نام کرده اند و تاکنون برای ۱۲ دستگاه اجرایی تاییدیه آسانسور صادر شده است.

به گفته طاهری، سایر دستگاه‌های اجرایی هم که تاکنون برای استانداردسازی آسانسور‌ها اقدامی نکرده اند، اخطار دریافت کرده اند.

 بازرسی‌های مداوم

مدیر کل استاندارد گفت: امسال از آسانسور‌های ۳۱۰ مجتمع و مرکز تجاری بازدید شده است که برای ۵۸۲ مورد اخطار و برای ۲۰ مورد هم تاییدیه استاندار صادر شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۵۶ مرکز برای رفع ایراد و فک پلمب و ۲۶ مرکز هم برای روند استاندارد سازی پرونده تشکیل داده اند.

وی اضافه کرد: ۳۶ مورد هم از پلمب ممانعت کردند که به مراجع قضایی معرفی شدند.

 از آسانسور‌های مهرگان تا استانداری و دانشگاه‌ها

به گفته مدیرکل استاندارد: رفع نقص از آسانسور‌های استانداری قزوین از هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای فنی استان، محدوده مهرگان از سایر ساختمان‌ها مستثنی شد و قرار است سازمان نظام مهندسی گواهینامه استاندارد برای اماکن این منطقه صادر کند، ولی همچنان ۹۹ درصد ساختمان‌های مسکن مهر گواهی ایمنی استاندارد ندارد.

طاهری درباره بازدید از آسانسور‌های دانشگاه‌ها هم گفت:: همچنان برخی از دانشگاه‌ها اجازه بازدید از آسانسورها را نمی‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.