6 چاشنی پرخاصیت که به سلامت شما کمک می کند

با مصرف روزانه ادویه جات می توانید از مزایای بهداشتی بسیاری برخوردار شوید. مصرف انواع ادویه ها نه تنها به کاهش سدیم در غذاها کمک می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با مصرف روزانه ادویه جات می توانید از مزایای بهداشتی بسیاری برخوردار شوید. مصرف انواع ادویه ها نه تنها به کاهش سدیم در غذاها کمک می کند، بلکه راه خوبی برای کاهش وزن، مراقبت از سلامت بدن و درمان مشکلات بهداشتی بدون تجربه عوارض جانبی برخی داروها است.

در اینجا بهترین چاشنی هایی که مصرف آنها منجر به کاهش علائم و عوارض 6 مشکل بهداشتی می شود معرفی شده است

پیشگیری از چاقی

دانه های خردل: مصرف دانه های خردل به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و راهی برای کنترل وزن است. مصرف یک قاشق چای خوری پودر خردل خام در روز به همراه دیگر عادات سالم در زندگی، شما را از چاقی و اضافه وزن، دور می کند.

کاهش مشکلات گوارشی


بیشتربخوانید:  قدرتمندترین ادویه ها برای کاهش علائم ۶ مشکل سلامتی


زنجبیل: برای قرنها از این زنجبیل برای درمان التهاب و تهوع استفاده می شده است. زنجبیل دارای خواص ضد باکتریایی نیز هست و به سم زدایی از بدن کمک می کند. شما می توانید زنجبیل را به بیشتر نوشیدنی ها اضافه کنید.

گشنیز: تخم گشنیز تحریک کننده دستگاه گوارش است و نفخ را از بین می برد. شما می توانید آن را هم به وعده های غذایی تان اضافه کنید و هم به صورت چای از این ادویه بهره ببرید.

از بین بردن درد

چای سبز: حاوی پلی فنل است و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. مصرف روزانه سه فنجان چای سبز به کاهش التهاب و درد در بدن کمک می کند.

ریشه شیرین بیان: خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به کاهش درد و تورم در بدن می شود. دو بار در روز، یک قاشق چای خوری پودر ریشه شیرین بیان را به آب داغ اضافه کنید و آن را بنوشید تا شاهد کاهش درد در بدن باشید.

سیر: برای مبارزه با درد و تورم ناشی از آرتروز بسیار مفید است. مصرف ۲ تا ۳ حبه سیر خام در طول روز به جلوگیری از ایجاد التهاب در بدن کمک میکند.

کاهش سموم بدن

رزماری: خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و به عنوان پاک کننده کبد نیز شناخته شده است. رزماری سموم ناشی از الکل، نیکوتین و مواد غذایی پردازش شده را نیز از بین می برد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه: عنصر اصلی در زردچوبه، کورکومین است که نه تنها خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد بلکه به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند و برای حفظ سلامت پوست و قلب نیز مفید است. زردچوبه به کاهش وزن کمک می کند.

فلفل سیاه: یک ترکیب قدرتمند برای جلوگیری از افزایش وزن است و به کاهش مشکلات معده کمک می کند. مصرف فلفل سیاه راهی برای کاهش کلسترول است و مانع ایجاد سلول های چربی جدید می شود.

کاهش چربی شکم

دارچین: خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مصرف آن منجر به کاهش حساسیت به انسولین می شود.

منبع: آوای سلامت

انتهای پیام/

قدرتمندترین ادویه ها برای کاهش علائم ۶ مشکل سلامتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار