نجات سرنشینان یک فروند شناور در کانال اروند

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از نجات شرنشینان ی فروند شناور در دهانه کانال اروند خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛، محمد محسنی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: یک فروند موتور لنج حامل بار برنج که از بندر «دبی» به بندر «اروندکنار» در حال حرکت بود به علت نقص فنی در موتور در دهانه اروندرود دچار وضعیت اضطرار شد و از ادامه مسیر بازماند.

وی ادامه داد: پس از اعلام اضطرار به مراکز جستجو و نجات دریایی واقع در کانال اروند، نیروهای عملیات بندر خرمشهر توسط شناورهای قیام، خراسان و ناجی 4 به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص جزییات این حادثه گفت: این شناور پس از وقوع حادثه ابتدا توسط یک فروند موتور لنج صیادی به سمت کانال اروند هدایت شد ولی به علت درست راهنمایی نکردن به گل نشست و دچار شکستگی در بدنه شد و در حالت نیمه مغروق در دهانه اروند میان بویه شماره 1 و 3 قرار گرفت.

محسنی در ادامه افزود: تمامی هفت سرنشین این شناور مضطر نجات یافتند و فرمانده شناور به دلیل مساعد نبودن شرایط جسمی توسط شناور ناجی برای مداوا به بندر اروندکنار منتقل شد.

به گفته وی در حال حاضر شناور به گل نشسته و توسط مالک و با نظارت واحد عملیات بندرخرمشهر در حال تخلیه بار و انتقال به منطقه امن است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر یادآور شد: در راستای افزایش ایمنی سفر شناورهای سنتی، آموزش خدمه، مالکین و مدیران شرکت های تعاونی مربوطه دوره آموزشی در دی ماه سال جاری در بندر خرمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

جزییات نجات سرنشینان  شناور در کانال اروند خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.