نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کمبود بودجه های اختصاصی در حوزه پژوهشی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: توجه مسئولان به بودجه‌های پژوهشی کم بوده و این حوزه مظلوم واقع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بجنورد در دیدار مسئول سازمان بسیج علمی و جمعی از نخبگان علمی و پژوهشی بسیجی استان خراسان شمالی افزود : پژوهش در کشور ما مظلوم بوده و غبار مظلومیت بر چهره پژوهش و پژوهشگران ما باقی است.

وی افزود : باید به نخبگان خود افتخار کرده و زمینه استفاده از آن‌ها فراهم شود در کشورهای اروپایی و پیشرفته شهرک علم درست می‌کنند تا نخبگان بدون دغدغه‌های حاشیه‌ای٬ فکر خود را به کار انداخته و اختراع کنند و متأسفانه در کشور ما هنوز این موارد در حاشیه بوده و آن چنان مورد توجه مسئولان نیست.

گفت : پژوهشگران سربازان گمنام علمی کشور هستند و قدر آن‌ها دانسته نمی‌شود، مجموعه‌های پژوهشی سرمایه‌های انسانی کشور هستند که باید قدر دانسته شوند.

یعقوبی تصریح کرد : جوان بسیجی٬ با تفکر دینی و نخبه با استعداد نباید در برابر کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها سست شود. امروز باید در زمینه‌های علمی دشمنان را عقب برانیم و به سمت تمدن دینی برویم. انقلاب کردیم که یک تمدن اسلامی را بنیان‌گذاری کنیم.

وی اظهار کرد : تفکر بسیجی تفکر جامع است و در حوزه اقتصاد  و فرهنگ سیاسی و در همه حوزه‌ها باید خودش را نشان دهد. ما باید به تولید داخلی و اختراعات جوانان نخبه٬ بها بدهیم  وباید شکر این نعمت را به‌جا آوریم. شکر هر نعمت متناسب با این نعمت است و شکر نعمت نخبگان کشور این است که زمینه‌های رشد بیشتر آن ها را فراهم کنیم که اگر اختراعی کردند زمینه‌های تولید انبوه آن را مهیا کنیم.

امام جمعه بجنورد گفت : هم‌اکنون فصل بودجه و تصویب آن است و نمایندگان باید بودجه را بررسی و بودجه پژوهشی و توزیع عادلانه آن را  مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/آ

توجه جدی مسئولان به بودجه های پژوهشی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.