نرخ بیکاری در هویزه و دشت آزادگان نگران کننده است

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ۳۸ درصدی بیکاری مردم دشت آزادگان و ۲۴ درصدی مردم شهرستان هویزه بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناظم ثبوتی، فرماندار شهرستان هویزه بیان داشت: چاه های متعدد استخراج نفت در محدوده شهرستان هویزه قرار دارد و با توجه به وجود صنایع و چاه های نفت در محدوده این شهرستان، انتظار می رود شرکت نفت در جذب نیروهای بومی منطقه بیش از پیش اقدام کند. 

وی افزود: مدیران شرکت های نفتی باید در به کارگیری نیروهای بومی منطقه توجه بیشتری داشته باشند تا از این طریق بخشی از مشکل بیکاری که در شهرستان شاهد آن هستیم، به حداقل برسد.

ثبوی همچنین به تعدیل و اخراج نیروهای شاغل در شرکت های که بعد از بهره برداری پروژه های نفتی صورت می گیرد، انتقاد کرد و گفت: مردم از این بابت اعتراض دارند و لازم است تا مدیران نفتی در این خصوص تجدید نظر کنند.

وی تصریح کرد: تعامل سازنده شرکت مهندسی و توسعه نفت در بهسازی روستاها، توسعه طرح های عمرانی، آموزشی، بهسازی جاده های ارتباطی، می تواند در تغییر چهره شهرستان بسیار موثر باشد.

همچنین قاسم ساعدی، نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست، نرخ ۳۸ درصدی بیکاری مردم دشت آزادگان و ۲۴ درصدی مردم شهرستان هویزه را بسیار نگران کننده خواند و افزود: شرکت های نفتی در این شهرستان ها باید با صداقت به وعده هایی که از پیش داده اند، عمل کنند.

 وی افزود: وزیر نفت در سفر به منطقه از حل مشکل بیکاری جوانان این شهرها خبر داد و بر همین اساس باید مدیران نفتی با اقدامات خود نسبت به تعهدی که زنگنه ایجاد کرده، اقدام کنند و در این خصوص حمایت های لازم انجام می شود تا بخشی از مشکل مردم در زمینه بیکاری رفع شود.

همچنین سید امیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت اظهار کرد: با وجود ذخایر نفتی متعدد در منطقه، وزیر نفت نگاه ویژه ای به رفع مشکلات شهرهای هویزه و دشت آزادگان دارد.

وی بیان داشت: مدیران و پیمانکاران صنعت نفت باید حساسیت بیشتری به این مناطق داشته باشند و با ایجاد زیرساخت های متعدد، رضایت مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/م

جوانان هویزه و دشت آزادگان از بیکاری رنج می برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام من بیکارم لطفا کمک کنید تشکر
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام من بیکارم لطفا کمک کنید تشکر