حضور بانوان در پست های مدیریتی ضروری است

مسوول امور بانوان حزب اعتدال و توسعه استان کردستان گفت: حضور بیش از پیش بانوان در پست‌های مدیریتی مطالبه بحقی است که باید به آنها داده شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛عشرت عباسی مسوول امور بانوان حزب اعتدال و توسعه کردستان دیروز در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: جمع حاضر، تعدادی از بانوان فرهیخته و نخبه استان هستند که به نمایندگی جامعه بانوان عضو در تشکل‌ها و احزاب مختلف در این جلسه حضور پیدا کرده‌اند.

وی وجود تشکل‌های بانوان در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه را ضروری دانست و اذعان داشت: برخی از کشورها حدود 40 حزب و تشکل بانوان دارند و از این موضوع به عنوان یکی از آیتم‌های توسعه‌ای خود نام می‌برند.

عباسی با بیان اینکه متاسفانه بانوان ما بسیاری از مطالبات خود را نمی‌دانند، بیان کرد: از این رو ایجاد این تشکل برای آگاهی از مشکلات و پیگیر و رصد آنها در بین مسوولان ضروری بوده که خوشبختانه تحقق پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: حضور بیش از پیش بانوان در پست‌های مدیریتی مطالبه بحقی است که باید به آنها داده شود البته این به معنی قدرت‌طلبی بین جامعه بانوان در استان نیست.

مسوول امور بانوان حزب اعتدال و توسعه استان کردستان با بیان اینکه بانوان سهم یک تا دو درصدی در بدنه مدیریتی استان را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: بانوان توانمندی در استان داریم اما از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: استفاده از بانوان در بدنه دولت موجب می‌شود دیدگاهایی مبنی بر وجود تبعیض جنسیتی در دولت برطرف شده و بستر شکوفایی توانایی بانوان استان نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ د م

بانوان دو درصد پست‌های مدیریتی کردستان را دارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.