تکمیل خط یک متروی تبریز 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تکمیل خط یک متروی تبریز را در گرو تخصیص بودجه 6 هزار میلیارد ریالی خواند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اشرف نیا عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون عمران، حمل و نقل، ترافیک و تاکید بر اهمیت دو چندان توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به وضعیت آلودگی هوای تبریز، گفت: در اولین جلسات این کمیسیون به بررسی پروژه قطار شهری تبریز برای توسعه ناوگان حمل و نقل تبریز ‌پرداخته شد.

وی با بیان اینکه باید با تلاش مضاعف در وضعیت هوا و راهکار های در جهت آموزش استفاده از حمل و نقل عمومی ، ادامه داد: در دو جلسه گذشته با حضور مسئولان قطار شهری گزارشات لازم از وضعیت کنونی پروژه ارائه شد.

وی با تاکید براینکه باید برای پیشگیری از پراکندگی در مراحل اجرایی پروژه تلاش هرچه بیشتر کرد، افزود:تصمیم گرفتیم تا خط یک به پایان برسد و سپس سراغ خط های دیگر برویم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ۶هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام خط یک باید منظور شود.

اشرف نیا در ادامه سخنان خود نیاز به بررسی و ایجاد ۵۰۰ قطعه مسکونی در شرق زرنق را یادآوری کرد و علاوه بر این موضوع به نیاز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام سالن همایش های بین المللی برای تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد.

این عضو شورای شهر در ادامه موضوع بررسی پروژه های منطقه ۵ از جمله سد بالادست در ورودی بارنج را مطرح کرد و گفت : فاز اول این پروژه در سال ۷۷ انجام شده بود، نیاز است برای جلوگیری از آلوده شدن مسیر در بارندگی ، ذخیره آب، تبدیل به مکان گردشگری، آبیاری گیاهان و باغات اطراف تکمیل شود.

وی همچنین در خصوص پروژه تفریحی آیسان که بلامانع بودن آن در محل احداث و عدم آسیب به بافت تاریخی تصویب شده بود، گفت: از نظر کمیسیون حمل و نقل این پروژه مشکلی ندارد.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: این موضوع را در بودجه سال ۹۷ باید تصویب کنیم تا در پایان سال مذکور خط یک مترو اتمام یابد.

 

انتهای پیام/ش

اعتبار 6 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل خط یک متروی تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار