فخاری خبر داد

بازنگری‌ پروژه های شهری باید بر مبنای منافع عمومی مردم باشد نه منفعت سرمایه‌داران

عضو شورای شهر تهران گفت: پیرایش و بازآفرینی فضای عمومی از جمله بازنگری و تعیین تکلیف پروژه‌ها بسیار مهم است که این بازنگری باید بر مبنای منافع عمومی مردم باشد نه اینکه فقط به منفعت سرمایه‌داران توجه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر درباره رویکرد و راهبردهای کمیسیون شهرسازی و معماری که در سی‌امین جلسه  شورای شهر تهران در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: باید جایگاه پیوست‌هایی مانند شهر دوستدار کودک، مناسب‌سازی ها برای توان‌یابان و دوستدار زنان و سالمندان و... در شهرسازی لحاظ شود. شاید برجسته کردن این محورها به حل برخی مشکلات اجتماعی شهری کمک کند.

وی به بند27 رویکرد انتخاباتی برنامه شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز اشاره کرده و خاطر نشان کرد:‌ در این بند به مشارکت‌ مردم در حوزه‌های مختلف تاکید کردیم و فکر می‌کنم باید در کمیسیون‌ها و کمیته‌ها به رویکرد مصوب شورای عالی و این بند توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشیم.

فخاری گفت: نکته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، پیرایش و بازآفرینی فضای عمومی از جمله بازنگری و تعیین تکلیف پروژه‌های مسئله‌ساز است. این بازنگری باید بر مبنای منافع عمومی مردم نه فقط منفعت سرمایه‌داران صورت گیرد. این هم یک محور مشخص و متمایزکننده کمیسیون شهرسازی و معماری در دوره پنجم است که امیدوارم همکارانمان آن را لحاظ کنند و نیاز  است که به صورت مشخص‌تری به نوآوری و کارآفرینی در زمینه‌ شهرسازی پرداخته شود.

انتهای پیام/

منافع عمومی مردم در پروژه ها باید لحاظ شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار