مدیر عامل شرکت گاز استان همدان:

بیش از 260 واحد سفال لالجین فاقد گاز هستند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه 574 واحد سفال در شهر لالجین وجود داردبیان کرد: 264 واحد سفال در این شهر فاقد گاز شهری هستند.

بیش از 260 واحد سفال لالجین فاقد گاز هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی مهدوی مدیر عامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: 574 واحد سفالگری در سطح شهر لالجین فعالیت دارند که براساس هدفگذاری باید امسال به 300 واحد گازرسانی شود در حالیکه به علت مورد تأیید نبودن سازمان‌های متولی، امکان اشتراک گاز برای آنها فراهم نبود.

وی افزود: هدف از عدم گازرسانی به واحدهای سفالگری شهر لالجین انتقال این واحدها با شهرک سفال بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به طرح انتقال  واحد های  تولیدی به شهرک سفال خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قرار بود تمام واحدهای سفال به شهرک سفال منتقل شوند تأسیسات گاز لالجین براساس مصرف خانگی و تجاری طراحی شده بود و این واحدها از سوخت مایع استفاده می‌کردند.

مهدوی افزود: واحدهای سفالگری شهر لالجین 70 میلیون لیتر نفت‌سفید در سال مصرف دارند.

وی با اشاره به ثبت جهانی شهر لالجین گفت: از زمانی‌که شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال انتخاب شد استانداری و میراث فرهنگی قبول کردند که این تعداد از واحدها در سطح شهر باقی بمانند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان  با بیان اینکه 310 واحد سفالگری در شهر لالجین گازدار هستند افزود: در سال گذشته و سالجاری 190 واحد گازدار شدند.

وی خاطر نشان کرد: 264 واحد سفال در شهر لالجین  گازرسانی نشده و از نفت‌گاز استفاده می‌کنند.

مهدوی با اشاره فعالیت  تعدادی از واحدهای سفالگری در داخل منازل، گفت: در این راستا تأسیسات گازرسانی داخل شهر باید تقویت شود که در حال طراحی هستیم.

انتهای پیام/د.ا

260 واحد سفال لالجین فاقد گاز هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.