پایان پروژه خط عریض راه آهن گلستان

پروژه خط عریض راه ‎آهن اینچه ‎برون گلستان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدرضا قربانی مدیرکل راه‎ آهن شمال شرق دو گفت: پروژه خط عریض راه آهن اینچه برون که به طول 3 هزار و ۲۰۰متر در چهار خط اجرا شد و به پایان رسید.


وی گفت: همزمان با اجرای این طرح یک پل هشت متری و یک پل باکس ۵۲متری ساخته شد.

 

قربانی ادامه داد: این پروژه پنج آبان شروع شد و این طرح قرار بود در مدت ۶ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد که با فعالیت بی ‎وقفه در مدت کمتر از یک ماه تکمیل شد.

 

مدیرکل راه ‎آهن شمال شرق دو افزود: اعتبار این پروژه ۲۲میلیارد تومان بود و با بهره‌ برداری از این پروژه تجار و بازرگانان که برای تعویض بوژی باید ۱۸۰فرانک سوئیس پرداخت می‌کردند دیگر نیازی به تعویض بوژی برای واگن‎های صادراتی نیست، این اقدام باعث صرفه ‌جویی و مانع خروج ارز از کشور خواهد شد.

 

قربانی گفت: در خصوص افتتاح رسمی پروژه خط عریض راه ‎آهن اینچه ‎برون منتظر اتصال خط راه آهن کشور ترکمنستان هستیم و پس از راه‌ اندازی این خط ریلی نسبت به افتتاح این پروژه اقدام می‎ کنیم.

 

وی گفت: طی بازدیدی که معاون استاندار منگستائو قزاقستان انجام داد تعداد زیادی از تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی تمایل سرمایه‌گذاری در این پروژه را دارند، سوله و انبارهای پروژه تهیه شده و در حال رایزنی با شرکت‌هایی هستیم تا بستر لازم را فراهم کنند.

 

قربانی افزود: راه‌ اندازی پروژه خط عریض، ساخت سیلوها و انبارها می‎تواند در آن خط صادراتی و وارداتی تحول عظیمی ایجاد کند.


انتهای پیام/ح

 

اتمام زود هنگام خط راه آهن اینچه برون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.