قوی ترین تب بر های خانگی که بسیار موثر هستند +اسامی

تب پاسخ طبیعی بدن به عفونت و التهاب است. تب، همراه با درد، تورم و قرمزی، پاسخ التهابی بدن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گیاهان کاهش دهنده‌ی تب زیادی وجود دارند که به طور مؤثر باعث کاهش حرارت بالای بدن و سایر علائم التهاب می‌شوند. استفاده از درمان‌های گیاهی برای انواع مختلف بیماری‌ها، ایمن و طبیعی شناخته شده است و هیچ عارضه‌ی جانبی قابل توجهی نسبت به استفاده از داروهای شیمیایی ندارند. (البته نه همه‌ی گیاهان دارویی)

اگر شما می‌خواهید تبتان را با استفاده از گیاهان دارویی کاهش دهید، ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید؛ مخصوصاً وقتی که شرایطتان و داروهای مصرفی‌تان به گونه‌ای ست که ممکن است به این داروهای طبیعی واکنش نشان دهد.

بومادران
یکی از رایج‌ترین گیاهان دارویی که برای کاهش تب استفاده می‌شود، بومادران است. مصرف بومادران به تنهایی می‌تواند موجب افزایش تعریق بدن، کاهش تب و از بین بردن سموم در بدن شود و هنگامی که با گیاهان دیگری مانند گیاه آقطی (انگور کولی)، نعناع، فلفل قرمز و زنجبیل ترکیب شود، می‌تواند موجب تحریک عرق کردن و حتی کاهش تب بسیار شدید شود.

نعناع
نعناع می‌تواند حتی شدیدترین تب‌ها را کاهش دهد و خیلی خواص دیگری نیز دارد که می‌تواند مفید باشد؛ مثلا می‌تواند ناراحتی‌ها و اختلالات معده روده‌ای را درمان و به کاهش اضطراب و ایجاد آرامش و خواب راحت کمک کند. نعناع فلفلی می‌تواند به تنهایی برای کاهش تب استفاده شود؛ اما معمولاً با دیگر گیاهان کاهش دهنده‌ی تب مانند بومادران و آقطی سیاه (انگور کولی) استفاده می‌شود.


بیشتربخوانید: تاثیرات شگفت انگیزی که ادویه‌ها بر سلامتی می‌گذارند


زنجبیل
زنجبیل، یا در واقع همان ریشه‌ی زنجبیل نیز یک گیاه فوق العاده مفید است که موجب افزایش تعریق می‌شود و در نتیجه یک کاهش دهنده‌ی قوی تب محسوب می‌شود. زنجبیل می‌تواند موجب تحریک گردش خون محیطی شود و با سایر گیاهان به منظور کاهش دهنده‌ی تب و درد استفاده شود.

گیاه ریش بزی

یکی از رایج‌ترین گیاهان دارویی که برای کاهش تب استفاده می‌شود، بومادران است. مصرف بومادران به تنهایی می‌تواند موجب افزایش تعریق بدن، کاهش تب و از بین بردن سموم در بدن شود و هنگامی که با گیاهان دیگری مانند گیاه آقطی (انگور کولی)، نعناع، فلفل قرمز و زنجبیل ترکیب شود، می‌تواند موجب تحریک عرق کردن و حتی کاهش تب بسیار شدید شود
گیاه ریش بزی یکی از معروف‌ترین درمان‌ها برای تب و درد رماتیسمی است. البته این گیاه به اندازه‌ی پوست بید معروف نیست اما ملایم‌تر از مصرف آسپرین می‌باشد.

گیاه ریش بزی شاید به عنوان یک گیاه تب بر معروف باشد اما برای درمان انواع ناراحتی‌های گوارشی مانند دردهای شکمی، سوءهاضمه و نفخ نیز استفاده می‌شود.

آقطی سیاه
انگور کولی یا همان آقطی سیاه یکی از طبیعی‌ترین درمان‌های مورد استفاده در سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌باشد. گل‌های آقطی سیاه می‌تواند سموم خون را از بین ببرد، موجب افزایش تعریق شود و عفونت‌های غشاهای سلولی گلو و بینی را کاهش دهد.
تنتور و چای‌های تهیه شده از انگور کولی نیز موجب کاهش تب‌های شدید در کودکان می‌شود که این کار را از طریق شل کردن و آرامش مویرگ‌ها و همچنین باز کردن منافذ پوستی انجام می‌دهند.

آکیناسه آ
آکیناسه نیز یک گیاه کاهش دهنده‌ی تب است که در موارد عفونت‌های شدید همراه با تب استفاده می‌شود. آکیناسه آ دارای خواص طبیعی ضدویروسی، ضدباکتریایی و تحریک تقویت سیستم ایمنی بدن است که در نهایت تب، عفونت و درد را کاهش می‌دهد.

گیاه پنجه گربه
پنجه گربه که به صورت چای از پوست این گیاه استفاده می‌شود، برای کاهش تب و درد کارایی دارد. این گیاه دارای یک جزء طبیعی است که سالیسین نام دارد که تبدیل به آسپیرین که درمان کننده‌ی تب در کودکان بزرگسالان است، می‌شود.

استفاده از پنجه گربه به همراه دیگر گیاهانی که مزه‌ی بهتری دارند مانند دارچین، بابونه، نعنا فلفلی و زنجبیل می‌توانند مزه‌ی تلخ این گیاه را مخفی کند، مخصوصاً هنگامی که قرار است از این گیاه برای پایین آوردن تب کودکان استفاده شود.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

کاهش تب با گیاهان دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ss
۲۲:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیار ورقه شده رو بزارید روی دست و پا و سر
آخرین اخبار