طراح صفحات جعلی درگاه‌های بانکی در دام پلیس فتا

پلیس فتای مازندران شخصی که با طراحی صفحات جعلی درگاه بانکی اقدام به برداشت‌غیرمجاز اینترنتی از حساب افراد مختلف کرده بود را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای استان مازندران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با بررسی حساب بانکی خود متوجه برداشت غیر مجاز ۵۵ میلیون ریال از آن به صورت اینترنتی شده‌است موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران متهم را که علاوه بر برداشت غیرمجاز از حساب شاکی اقدام به سرقت از ده‌ها نفر دیگر نیز کرده بود شناسایی کردند.

سرهنگ محمدنژاد، گفت:با هماهنگی مرجع قضایی متهم اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان قزوین که با اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب افراد آن را صرف خرید‌های اینترنتی کرده بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: در این عملیات ماموران یکی ازهمدستان متهم را که با طراحی درگاه‌های جعلی پرداخت‌های بانکی و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات حساب افراد و کلاهبرداری از آن طریق با متهم همکاری می‌کرد نیز شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: متهم و همدست وی پس از تشکیل پروننده به مرجع قضائی معرفی و موضوع در دست بررسی است.

سرهنگ محمدنژاد افزود: فیشینگ نوعی کلاهبرداری اینترنتی است که سارقان در آن با کپی‌برداری از صفحه اصلی درگاه بانک، صفحاتی جعلی را طراحی و اقدام به سرقت اطلاعات مهم کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران گفت: شهروندان در هنگام خرید آنلاین و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک هدایت می‌شوند، دقت کنند آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: پرونده به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ر

کلاهبرداری فیشینگ از طریق دانلود برنامه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
برخورد جدی صورت بگیرد
آخرین اخبار