7 اشتباه کوچک افراد باهوش که مانع رسیدن آن‌ها به موفقیت می‌شوند

افراد باهوش هم اصولاً اشتباهات احمقانه‌ای می‌کنند که مانع پیشرفتشان‌ می‌شود. این افراد هرقدر هم که باهوش باشند تا زمانی که مرتکب این ۷ اشتباه ساده شوند، پیشرفت نخواهند کرد.

7 اشتباه کوچک افراد باهوش که مانع رسیدن آن‌ها به موفقیت می‌شوندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دنیای امروز، تنها باهوش بودن نمی تواند دلیلی برای پیشرفت باشد. افراد باهوش هم اصولاً اشتباهات احمقانه‌ای می‌کنند که مانع پیشرفتشان‌ می‌شود. این افراد هرقدر هم که باهوش باشند تا زمانی که مرتکب این ۷ اشتباه ساده شوند، پیشرفت نخواهند کرد؛


‍۱. حرف و عمل را یکی بدانند

درست است که برنامه ریزی و آماده سازی، مقدماتی برای رسیدن به موفقیت به حساب می‌آیند اما عمل‌کردن به آنها بسیار مهم‌تر است. حتی اگر نابغه هم باشید نمی‌توانید بدون انجام کار و تنها با اندیشیدن به موفقیت برسید. بالاخره مجبور خواهید شد آستین‌های خود را بالا زده و لباس خود را خاکی کنید.


۲. تلاش بیشتر را به ترفیع رتبه منوط کنند

اگر بخواهید رهبر باشید، نیاز دارید که رهبری کنید. سردسته بودن فقط یک جایگاه یا عنوان نیست؛ به طور مستقیم به عملکرد، تاثیرگذاری و نتیجه مرتبط است. چند فرد باهوش دیده‌اید که قبل از رسیدن به پست‌های بالا، قابلیت رهبری از خود نشان نداده باشند؟

پس اگر توانایی رهبری دارید آن را نشان دهید. مطمئناً با بکار بستن این تفکر، جایگاه‌های بهتری انتظار شما را خواهد کشید.

۳. نتوانند منظور خود را به‌ وضوح انتقال دهند

در ارتباط متقابل، مسئولیت انتقال اطلاعات به صورت قابل فهم بر عهده‌ی فرد توضیح دهنده است. او نیاز دارد که همه مطالب را به طور واضح و ساده توضیح دهد تا شنوندگان بتوانند به حرف‌ها و توصیه‌های او عمل کنند.

باید تصور کنید که دیگر افراد به اندازه شما باهوش نیستند و نمی‌توانند تفکرات شما را بخوانند و ممکن است از صحبت‌های پیچیده، اطلاعات دیگری برداشت کنند. در صورت وقوع این اتفاق ممکن است نتایج عملکرد به کلی با اهدافتان متمایز باشد.


۴. وظایف کمتری به دیگران محول کنند

آنهایی که با واگذاری مسئولیت‌ها به دیگران مشکل دارند، یک دیالوگ را در ذهن خود تکرار می‌کنند:

« اگر این کار را خودم انجام دهم، وقت کمتری می‌برد.»

اما زمانی که فرد از محول‌کردن کارها از خود ترس نشان دهد، توانایی پیشرفت را از تیم خود می‌گیرد. در مقابل در صورت واگذاری وظایف به افراد دیگر، نتایج به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا خواهد یافت. اگر مدیر نتواند مسئولیت‌ها را بین تیم خود تقسیم کند آنگاه حضورش در جایگاه فعلی ضروری می‌شود. شاید این اتفاق از نظر شما مثبت برداشت شود اما در واقع از ترفیع گرفتن آن مدیر جلوگیری خواهد کرد.


۵. به بازخورد‌ها توجه نکنند

ارتقای کارایی نیازمند توجه به بازخورد‌هاست. این مهم ‌می‌تواند به یافت نکات مثبت و منفی کمک کند. با نادیده‌گرفتن بازخورد‌ها، ممکن است مشکلاتی دیده نشوند که ‌می‌تواند اثربخشی و بازدهی را کاهش دهد.

سالوادور دالی نقاشی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثاری سورئالیسمی‌ به شهرت رسید.


بیشتر بخوانید: حرف هایی که افراد باهوش هرگز به زبان نمی آورند 


۶. بیش از حد نگران بی‌نقص بودن فعالیت‌هایشان باشند

«از نرسیدن به کمال نترسید، هیچگاه به آن نخواهید رسید.»

همانطور که از گفته‌ی «سالوادر دالی» نقاش معروف پیداست کمال‌گرایی افراطی می‌تواند بازدهی را پایین ‌آورد. اگر بخواهید تا برای رسیدن به بی‌نقصی صبر کنید شاید نتوانید به موفقیت دست بیابید. می‌توان از آماده‌سازی برای بهبود نتیجه کمک گرفت اما اولین قدم برای موفقیت آغازگری است.

شانس هر روز در خانه‌ی آدم را نمی زند و اگر بخواهید برای هرکاری خود را آماده‌سازی شاید فرصت‌های مناسب را از دست بدهید.


۷. ارزش ایده‌ی زیردستانشان را دست کم بگیرند

دلیل ندارد که ایده‌ی زیردستانی که صلاحیت آموزشی خاصی ندارند، نادیده گرفته شود. آنها نیز ممکن است به علت بهرمندی از تجربیات زیاد، ایده‌های خوبی به پروژه ها اضافه کنند. درس گرفتن از تجربیات دیگران بسیار بهتر از این است که خود زمان و پول خود را هدر داده و مرتکب آن اشتباه شوید.

 

منبع:دیجی‌یاتو

انتهای پیام/

اشتباهات کوچکی که مانع پیشرفت افراد باهوش می‌شوند

برچسب ها: باهوش ، ذهن ، شانس ، پول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.