نماینده مردم اردبیل درمجلس شورای اسلامی؛

700 هکتار از اراضی روستاهای بخش کورائیم زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرند

نماینده مردم اربیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش سازمان جهاد کشاروزی استان و همت مردم700 هکتار از اراضی روستاهای بخش کورائیم زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی، نماینده مردم اربیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی در بازدید ازپروژه آبیاری تحت فشار روستاهای بوسجین، مهماندوست علیا و سفلی و تازه قشلاق از توابع بخش کورائیم اظهار کرد: پروژه آبیاری تحت فشار چهار روستای بخش کورائیم از تابستان امسال آغاز شده که برای اجرای آن 100 حلقه چاه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه 14 میلیارد و 200میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

نماینده مردم اربیل، نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی با اشاره به سیستم آبیاری که قرار است دراین پروژه استفاده شود اشاره کرد و گفت: در طرح آبیاری تحت فشار اراضی تعاونی قیزیل سنبل از سیستم ثابت با آبپاش متحرک استفاده خواهد شد.

کریمی بیان کرد: تاکنون 83 درصد صاحبان اراضی دراین طرح مشارکت داشتند و مابقی نیز درحال اجراست.

وی با بیان این مطلب که دراین پروژه تسهیلات بصورت بلاعوض و آورده شخصی می باشد افزود: 85 درصد به صورت تهسیلات بلاعوض از سوی دولت و 15 درصد نیز به صورت آورده شخصی آن هم به صورت تهسیلات به کشاورزان ارائه می شود.

وی افزایش عملکرد محصولات کشاورزی، بهبود وضعیت معیشت کشاورزان، صرفه جویی در استفاده از منابع آب زیرزمینی و افزایش راندمان آب آبیاری را از مهمترین اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اختصاص بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.