ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران به هیچ وجه موشکی به یمن نداده است/ همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطینی‌ها هست و خواهد بود

مشاور مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه موشکی به یمن نداده است.

ایران به هیچ وجه موشکی به یمن نداده است/ همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطینی‌ها هست و خواهد بودبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در حاشیه مراسم پانزدهمین گردهمایی معاو‌نان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات اخیر نیکی‌ هیلی مبنی براینکه موشک‌هایی که یمن به سمت عربستان پر‌تاپ کرده بود را ایران داده است با بیان اینکه ما بالاخره متوجه نشدیم این خانم که نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد است، متخصص اموربین‌الملل است یا متخصص تحقیق  در امور موشکی؟ اظهارات داشت: وی گفته ایرانی‌ها موشک را فرستادند،  از کجا این را می‌دانند؟ این فقط یک ادعاست.

ولایتی درباره نیکی هیلی گفت: مشکل این نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد این است که حداقل اطلاعات و علم لازم را برای اینکه در صحنه بین‌المللی درست حرف بزند ندارد و آدمی است ادب را رعایت نمی‌کند؛ هیلی مانند ر‌ئیسش که او را به آنجا فرستاده بدون پایه و اساس رفتار می‌کند، به گونه‌ای که متخصصین مسائل بین‌الملل با پوزخند به این سخنان نگاه می‌کنند.

وی با تاکید براینکه سخنان هیلی در مورد ارسال موشک از ایران به یمن سخنان بی‌ارزشی است گفت: به هیچ‌وجه جمهوری اسلامی ایران موشکی به یمن نداده است.

فرانسه از ابتدای انقلاب کمترین صداقت نشان داده است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در خصوص برگزاری تجمع منا‌فقین در پاریس با مجوز دولت فرانسه با اشاره به اینکه متاسفانه فرانسه از ابتدای انقلاب تا به حال کمترین صداقت را نشان داده است اظهار کرد: آنها از عده‌ای مزدور به عنوان منا‌فق که فسیل‌ هستند و از چند دهه قبل به واسطه خیانتی که به کشورشان کردند و به آنجا گریخته‌اند حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه گویی برای هر کس که به کشور جمهوری اسلامی ایران خیانت کرده فرانسه یکی از پناه‌گاه‌ها است اظهار کرد: که این به معنای تشویق افراد خائنی است که برای وطن‌شان ایجاد مشکل کرده‌اند البته آنها الان این یک اسلحه کهنه و بی‌مصرفی‌ هستند که خاصیت خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهور فرانسه نو‌چه تر‌امپ در اروپا است

ولایتی تاکید کرد: اگر فرانسه‌ها می‌‌خواهد به دنبال یک حیثیت بین‌المللی باشند، نباید اینگونه تابع محض آمریکایی‌ها باشند که هرچه تر‌امپ می‌گوید رئیس جمهور فرانسه‌ هم عیناً آن را تکرار کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فرانسه در حقیقت نو‌چه تر‌امپ در اروپا است و حرف‌های وی را تکرار می‌‌کند.

نه عربستان و نه رژیم صهیو‌نیستی عددی نیستند که بتوانند کاری علیه ایران انجام دهند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌المللی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید عربستان سعودی بتواند اجما‌عی با رژیم صهیو‌نیستی علیه ایران در منطقه به وجود بیاورد، گفت: نه عربستان سعودی و نه رژیم صهیو‌نیستی عددی نیستند که بتوانند کاری علیه ایران انجام دهند و ارتباط این‌ها هم مربوط به امروز و دیروز نیست؛ از همان ابتدای تاسیس رژیم صهیو‌نیستی در سرزمین فلسطین و اشغال این کشور، این وا‌بستگان به غرب از جمله رژیم سعودی ارتباطات پشت صحنه و پنهانی را با صهیونیست‌ها داشتند.

عربستان با تکیه بر صهیونیست‌ها نهایت ضعف در دیپلماسی‌شان را نشان می‌دهند

وی با بیان اینکه عربستان اکنون ارتباط با غرب را آشکار کرده است اظهار داشت: دلیل این آشکار کردند این است که در جاهای دیگر به بن‌بست رسیدند و این نهایت ضعف در دیپلماسی است که اینها تصور می‌کنند با تکیه بر صهیونیست‌ها می‌‌توانند مشکل‌شان را حل کنند؛ صهیونیست‌ها اگر توان داشتند در مقابل خط مقاومت بایستند به دور شهرک‌هایشان دیوارهای مرتفع نمی‌کشیدند.

همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطینی‌ها هست و خواهد بود

ولایتی در پاسخ به سوال حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر نامه 20 تشکل دانشجویی به رئیس جمهور در خصوص سکوت ایران درباره پذیرش تقسیم قدس در اجلاس ترکیه گفت: رئیس جمهور ما هر کجا که مجال بوده راجع به فلسطین سخن بگوید کاملا از آن حمایت کرده و علیه صهیونیست‌ها و اشغال سرزمین‌های اشغالی سخنان روشنی را در مذاکرات مختلف و در سخنرانی‌های گوناگون گفته است ولی بدون تردید فلسطین متعلق به فلسطینی‌هاست و کل قدس، کل بیت‌المقدس پایتخت فلسطینی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اظهارات ولایتی در حاشیه پانزدهمین گردهمایی معاو‌نان پژوهشی دانشگاه آزاد

برچسب ها: اظهارات ، منافقین ، ولایتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۴۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
درقرآن آمده صدای مظلوم رو شنیدی وکمک نکنی از ما نیستین .ما حمایت ومشاوره واستقامت یاد میدیم دررابطه با زورگوئی وهابیون که یمن را تنها گیرآورده یعنی وهابیون میگن بزنیم .غارت کنیم .یمن مال ما .قدس بره اسرائیل سوریه وعراق دست داعش باشن وایران موشک وفن آوری نداشته باشه وما زورگوئی کنیم وخوشی .این زورگوئی نیست .وهابیون دخلتون اومده کم اسم ایران رابیارید ازما گفتن /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
رژیم صهیونیستی هیچ حقی دراداره امور فلسطین نداره
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
امریکایی ها فقط منتظر گرفتن ایراد و بهانه هستن
Germany
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود زورگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
افرین بر مقاومت مردم فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
وقتی روسیه که متحد ایران هم اعتقاد به دو قسمت کردن قدس دارد دیگه انتظار از باقیه نمی ره عربستان که متحد اسرائیل و امریکاست و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
اردوغان.میگه فقط قدس شرقی پایتخت فلسطینه.منظور این شخص چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
چرا اینقدر با تاخیر؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
زنده باد فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
قدس همچنان تنهاست
به بهانه بیانیه خیانت آمیز استانبول
بعد از اعلام شهر بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و اعتراضات مسلمان در سراسر جهان به این موضوع کنفرانسی در استانبول ترکیه برپا شد. اجلاسی که عدم حضور سران 16 کشور عربی – اسلامی از عمق فاجعه ای خبر می داد که جهان اسلام را در برگرفته است. اختلافات مسلمان جهان که در قالب سران خود را به نمایش می گذارد می رود اسلام را در ضعیف ترین موضع تاریخ خود قرار دهد. اجلاس در ترکیه ای برپا شد که در سالیان اخیر نشان داده است که برای حفظ منافع اقتصادی و سواحل آنتالیا حاضر است زیربناهای شکل گیری حزب رفاه را به حراج بگذارد. اجلاس استانبول قبل از آنکه شکستی برای کشورهای اسلامی باشد موفقیتی برای رژیم صهیونیستی بود. موفقیتی که در آن تلویحا اسرائیل توسط اکثر ممالک اسلامی به رسمیت شناخته شد و بیت القدس در بیانیه پایانی به قدس شرقی و غربی تقسیم گردید. انتظار می رفت نمایندگان کشور ما که در بالاترین سطح در آن حضور یافتند با الگو گرفتن از قهرمانان ورزشی از آن اعلام برائت می جستند و اعلام حق تفحظ نسبت به برخی از بندها از سوی سخنگوی وزارت خارجه آنهم بعد از یک هفته مرهمی بر زخم عمیق مسلیمن نخواهد بود.
بنابراین قدس همچنان تنهاست.....و حتی تنهاتر از یک هفته قبل...
محمود رستمی تبار
Germany
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود
آخرین اخبار