مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد;

برپایی 40 نمایشگاه کتاب در کشور

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی گفت : تا پایان سال ۴۰ نمایشگاه کتاب در سطح کشور دایر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان با بیان اینکه تا پایان سال ۴۰ نمایشگاه کتاب در سطح کشور دایر می شود گفت : برای بهره مندی از فرهنگ مولد هیچ راهی جز مطالعه نداریم که برگزاری نمایشگاه های کتاب می تواند این امر را محقق کند.


وی بیان اینکه طی سال جاری ۲۴ میلیارد تومان کتاب توسط مردم در سطح کشور خریداری شده است، ابراز داشت: با برپایی نمایشگاه های کتاب پیش بینی می شود این رقم به ۵۰ میلیارد تومان نیز برسد.


مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه احساس بی نیازی به مطالعه و کتاب لطمات جبران ناپذیری را به کشور خواهد زد، ابراز داشت: فرهنگ هر جامعه نشان دهنده هویت و موجودیت آن جامعه است و زیربنای دانش وآگاهی یک ملت بدون مطالعه امکان پذیر نخواهد بود.


امیر زاده با بیان اینکه اگر عنصر فرهنگ را جامعه ساز می دانیم نباید نگاه هزینه ای به آن داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه کتاب پایه و اساس پیشرفت جوامع بشری به شمار می رود و میزان توجه به آن معیاری برای توسعه یافتگی یک جامعه است لذا باید به سمتی حرکت کنیم تا میزان مشارکت مردم در شهرها و روستاهای ایران در برنامه‌های کتابخوانی افزون تر شود.


انتهای پیام / ه


پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.