رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

۶۰ درصد تولید خیار سبز گلخانه ای استان یزد به کشور روسیه صادر می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: از ۱۴۲۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای استان یزد، ۴۲۰ هزار تن خیار سبز تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۶۰ درصد تولید خیار سبز گلخانه ای استان یزد به کشور روسیه صادر می شود.

سجادی پور افزود: از ۱۴۲۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای این استان ، ۴۲۰ هزار تن خیار سبز تولید می شود که ۲۳ درصد تولید این محصول در کشور را شامل می شود.

وی ادامه داد: سالانه ۱۳۰ هکتار توسعه کشت گلخانه ای در استان یزد پیش بینی شده است، که به علت کمبود آب، کشت های سبزی و صیفی در فضای باز را به کشت های گلخانه ای منتقل می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: در این استان به ازای مصرف هر متر مکعب آب ۱۲ تا ۱۴ کیلوگرم محصول تولید می شود که ۱۰برابر میزان تولید در فضای باز است.

سجادی پور با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۵۰ هزار تنی تولیدات کشاورزی در استان یزد تصریح کرد: نزدیک به ۴۹ درصد این تولیدات با مصرف تنها ۴ درصد آب بخش کشاورزی استان صورت می گیرد و این ۴۹ درصد شامل کشت گلخانه ای و تولیدات دام و طیور می شود.

وی در مورد توسعه شبکه های نوین آبیاری نیز گفت: در زمینه مصرف بهینه آب، شبکه های نوین آبیاری تا سال ۹۰ درسطح ۱۰ هزار هکتار اجرا شده بود اما با مجموع اقدامات انجام شده و استقبال کشاورزان ظرف چهار سال اخیر این سطح با دو برابر افزایش به ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

انتهای پیام/ی

افزایش کشت گلخانه ای در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار